lachen en tranen

bij alles wat over komt
aan wat goed is
en warm en zacht en lief
blijft het verdriet

toch lacht men gemakkelijk
harder en breder
dan de tranen
die men moeizaam wegslikt

Geplaatst op 17 december 2007, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 13 reacties.

  1. schoon verske;zeker de eerste regels vallen mij in gretige aarde

  2. goedemorgen cor,
    warmte die past bij een koude dag
    dank voor je reactie

  3. Treffend vuurjuffer.

  4. dank voor het treffend, laila

  5. Vuurjuffer ik heb vaak het idee dat er achter dat heel harde lachen het verdriet zich verschuilt. Je meet aan de lach het verdriet af…
    Gr. Ragfijn

  6. Op een bed van tranen
    bloeit de liefde…

  7. ragfijn, u bent een wijs mens
    annet, ook een wijs mens
    dank voor het reageren

  8. het lijkt mij een heel persoonlijk gedicht en dan vind ik het mooier, wanneer je voor de ik-vorm kiest; juist dit onderwerp is zo moeilijk te generaliseren
    gr. hippo

  9. hippo,
    juist de persoonlijke gedichten schrijf ik nu graag in men,
    vanwege de afstand die het schept,
    ik heb heel veel persoonlijks in de ik-vorm geschreven, dat wel
    groet je

  10. ja… zo is dat vaak en niet alleen mannen hebben er last van 😉

  11. Soms is het nogal hard om zacht te zijn……
    hartelijke groet, Coby

  12. rommert boonstra

    toch is dat harder en breder lachen wel een goed idee. we laten ons tenslotte niet kisten voor het echt zover is

  13. rommert, over-leven, hoe dan ook
    coby, zacht durven zijn
    gala, vrouwen ook, ja
    dank voor jullie hartverwarmende reacties

