gemis

als jij er niet bent
en jij niet
komt het dubbelhard aan

dat de nachten
lusteloos
dobberen naar het eind

en de dagen zich
mateloos
vullen met wat er niet toedoet

dat het weer niet uitmaakt
hoe en hoeveel en wanneer

Geplaatst op 10 januari 2008, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 18 reacties.

  1. rommert boonstra

    het gemis als een serie van gemiste kansen

  2. meer gemist dan gemis )))

  3. jaha dankzij de ander richt het leven zich in

  4. Kijk, dit is poezie….

  5. gala, ja, zonder de ander is het moeilijk leven
    annet, mooi compliment en toch denk ik dat het anders moet, maar of ik het anders kan…..
    wie helpt?
    dank en groet aan jullie

  6. ik vind het triest, eenzaam en daardoor heel erg mooi! Ik ben het helemaal niet met jou eens…’toch denk ik dat het anders moet…wie helpt?’ althans als je doelt op je schrijven. Ik vind het heel eigen en puurjuffer!! Blijfzo, blijfzo. Liefs Marjan.

  7. Dat wat er niet toe doet
    doet er best wel toe…
    Gr. RagfijnReactie is geredigeerd

  8. marsjan, wat een lieve reactie!
    ragfijn, je bent een goed lezer!
    met dank en groet

  9. Ik sluit me helemaal aan bij de reactie van Marsjan, sweet dreams voor straks :-))

  10. Heer Lot, slaapze en houd de voeten warm

  11. We hebben allemaal iemand nodig om van te houden.
    Maar, hou vooral van jezelf!
    Je bent veel sterker dan je soms vermoedt:)

  12. geroma, lief ja

  13. droomvrouwtje

    Wat mooi geschreven dus hoezo anders ??
    gewoon zo blijven schrijven dan blijf je jezelf
    xxx

  14. droomvrouwtje

    oeps vergeten in te loggen nu kreeg je er maar 1… volgende keer weer netjes 2 oke :))Reactie is geredigeerd

  15. goed zoals het er staat, V.

  16. dit is van jou
    het is echt en
    het is puur…

  17. Henk Arjen Baas

    Veelzijdig in elke zin, rijk in eenvoud, weet bij eenvoud dat ik haar het rijkste vind wat een mens in bewustwording kan bereiken.
    Eenvoud is waar het er toe doet!
    Dank voor het genieten en het kunnen verstaan zoals ik dit wil:)
    Armán
    P S: mijn mening: het moet absoluut niet anders, dit is taal van het hart, er schieten door dit gedicht vele geliefden/ vrienden door mij heen!Reactie is geredigeerd

  18. droomvrouwtje, ik blijf wie ik ben, het kostte genoeg moeite te worden wie ik ben
    annet en dianne, dank voor de steun, zo voelt het
    Armán, eenvoud, mijn credo
    groet aan allen

