Lente op de Veluwe

Er ligt een lentedag
op tafel. Het lamplicht brandt
de paden mul
trekt de bomen naar omhoog.

Toen zij daar zat in groen
dat stilte bood.

In de verte sterft een trein.
Twee mensen fietsen haar
voorbij. De lente. Zij denkt
zij dacht dat waren wij.

Geplaatst op 14 januari 2008, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 19 reacties.

  1. de lente die op ons wacht
    of andersom, ze ligt inderdaad
    ergens, als zij toeslaat is
    dat niet erg
    gr. van A. met lenteklokjes
    pling, pling

  2. Een gedicht dat je kunt voelen
    ik vind het erg mooi V.
    mis ik een komma in de laatste of wilde je dat bewust zo laten doorlopen?
    groet je

  3. Henk Arjen Baas

    Schoon:)
    Armán

  4. droomvrouwtje

    echt heel mooi :))

  5. annet, al heel wat lentes gingen voorbij en komen eraan
    d, bewust gedaan!
    armán en droomvrouwtje, dank voor het compliment, ik ben er blij mee

  6. Dat zijn wij

  7. rommert boonstra

    mooi gedicht. vooral die stervende trein.

  8. rommert, dankje
    fravapa, dat zullen wij zijn
    leuk dat jullie reageerden op dit gedicht met leestekens en hoofdletters, nieuw voor mij

  9. Mooi!!

  10. Zo heel klein een groot gevoel dat overgebracht wordt, ik vind het erg mooi.

  11. danielle, dank!
    ziver, een mooi compliment
    groet jullie

  12. Je maakt mooie oppervlakige slimme doodeenvoudige gezellige menselijke al te menselijk gedichten. Het valt mij wel op dat er een club dichters bestaat (hier op VKblogs) die er een elftal aan overhouden.
    Maar vind jij het erg als ik eerlijk reageer? Het zo knus bijna truttig. Maar goed ieder mens zijn onzin.
    Groet en sukses

  13. Ik heb al je gedichten gelezenhoor!
    men benoemt de dingen niet
    men suggereert alleen
    verdriet soms
    helder als glas
    Je geeft zelf antwoord.

  14. r.llul, dank voor het lezen van al mijn gedichten en dank ook dat je mij mijn onzin gunt
    ik zal jouw werk ook eens gaan lezen, want je schrijft je wel in the picture met je commentaar
    groet je

  15. Ik hoop dat je het vol houd want ik denk dat het niet vo te houden is al die filosofietjes. Toch bedankt en nogmaals Sukses met het dichten.

  16. Je moest eens weten hoe lang ik dit al volgehouden heb, ik leef mijn filosofietjes.
    Ik wens jou ook veel succes met het schrijven en (als je dat wilt en dat is wat je wilt) een heel elftal!
    Groet

  17. Wat zijn sommige mensen toch vreselijk bot in hun manier van reageren….en waarom eigenlijk?
    (Waar ik me dan ook nog eens aan stoor is het feit, dat er schrijffouten in die reacties zitten.)
    Sorry, Vuurjuffer, dit is niet voor jou bedoeld.
    Ik vind je woorden prachtig!
    Ja, vooral de trein die sterft…
    Het riep een emotie bij me op.
    Dank voor je moois:)

  18. Ik was dronken en er keken allerlei mensen over mijn schouders. *Ken je dit*

  19. en vergeet die komma niet

