mijn land

waar de hemel hoger is
en het licht de scherpe
tonen kiest
de aarde anders ruikt
anders voelt
en het anders loopt
daar is mijn land

waar de mensen buiten zijn
leven met luide stemmen
en grote gebaren
de klanken het lichaam
binnengaan
ogen vlammen
en het hart huilt
daar is mijn land

Geplaatst op 18 januari 2008, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 13 reacties.

  1. Maria-Dolores

    mooi… soms heb ik zo’n land,
    en het gevoel dat het òòk van mij is…

  2. herkenbaar dus
    dank, maria dolores

  3. De liefde in u bruist, het moet er uit, er uit! Laat mij gaan naar zuidelijk gelegen oorden, daar waar de mensen niet bang zijn voor een traan of voor een lach…

  4. waar mensen niet bang zijn voor emoties maar het onderdeel laten zijn van leven.
    Mooi V. en sfeervol!
    groet je

  5. tja, eigenlijk is het niet van hier……
    niet bang zijn voor emoties, mooi motto
    vandaag wordt het weer: huilen en lachen
    dank d. en ragfijn

  6. laat je tranen gaan…daarachter zitten geheimen verborgen…antwoorden van je ziel

  7. zwollywood, de taal van een dichter…..

  8. fredvanderwal

    even aanbeveling geven!

  9. een land zo te zien dicht bij het mijne
    gr
    d

  10. Ik zie en voel dat land zo in gedachten als ik dit mooie stukje van jou lees….
    Heerlijk om er even in op te gaan:)
    Groetjes….

  11. intens liefde voor je land beschreven;
    komt helemaal over.
    (zou alleen meeste lidwoorden weglaten waardoor het meer vloeiend loopt)

  12. rommert boonstra

    dat moet een heftig land zijn.

  13. geroma,en weer een weekend verregend
    kornelis, ik hou van lidwoorden, voor mij geven ze een woord meerwaarde, wat betreft het vloeiend lopen: de voor klanken kan weg, inderdaad
    rommert, ja
    waterig groetje van de vuurjuf

