plaatje bij?

fotosoms zie je wat woorden en daar hoort dan een plaatje bij
vaak voegt dat niets toe
het maakt alleen het wit wat minder
meestal zijn de plaatjes beter zonder woorden
of de woorden zonder goed genoeg
af en toe staan er woorden op de plaatjes

nooit de beste woorden
nooit de mooiste plaatjes

afbeelding: de beringzee
lees nieuwe tijden

Geplaatst op 12 februari 2008, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 10 reacties.

  1. Vuurjuffer, deze analyse is een plaatje..
    Hartelijke groet, Coby

  2. hm… soms helpt een plaatje om me in de juiste stemming te brengen om de tekst beter te begrijpen. ligt er ook aan hoe krachtig de tekst (op mij) overkomt…

  3. Sluit me aan bij Coby,
    makkelijk hè:)

  4. woorden zoeken voor een beeld
    beelden zoeken voor een woord
    het lijkt of/of

  5. Ja, dat is wel erg raak, maar toch probeer ik altijd een plaatje toe te voegen, altijd van eigen makelij, of eerlijk gepikt van mijn kinderen, zoals vandaag. Ik ben dol op woord en beeld en Jeg is daar zo goed in.

  6. je hebt gelijk denk ik woorden moeten alleen voor zich kunnen spreken; het plaatje of beeld dwingt je als lezer en beschouwer in een bepaalde richting

  7. iedereen doet het op zijn manier
    ik vind poëzie mooier zonder beeld, denk ik
    dank voor de reacties

  8. ik ben het met je eens;een gedicht moet op eigen benen kunnen staan

  9. Soms zegt een foto/afbeelding meer dan duizend woorden…
    En ja, het is heel persoonlijk Vuurjuffer, klopt!

  10. klopt, die foto heeft dan ook die 1000 woorden niet nodig,
    sterker nog, geen enkel woord

