vogelverschrikkeldag

vandaag verschrikkel ik de vogels
voorbij mijn land
mijn eigen taal
met maar weinig woorden
verschrikkel ik ze allemaal

vandaag verschrikkel ik mijn zinnen
in een slappe hoge hoed
felgekleurd laat ik
mijn flappen waaien
vandaag schrikkel ik een dag en
zijn mijn letters voor verschrikte kraaien

© hennie van ee, 29-2-2008

 

Geplaatst op 29 februari 2008, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 22 reacties.

  1. Prachtig! 🙂

  2. Ja leuk!

  3. Wat een heerlijke drive vuurjuffer.
    Verschrikte kraaien. Ha.

  4. mij schrikt u niet af,
    in het geheel niet,
    ik wentel mij
    in uw uitgestoken woorden

  5. Ik zie uw flappen waaien en vind het verschrikkelijk mooi.

  6. ai, geen verschrikte kraaien
    wel verschrikkelijk leuke reacties
    dank voor deze extra dagReactie is geredigeerd

  7. pff.. de kraaien zijn niet bang! HA!
    😉

  8. Heerlijke bijdrage!
    Fantastisch gedaan!
    Dank!
    gr eva

  9. Verschrikkelijk gedicht
    (wat in dit geval een positieve reactie is ;-))

  10. wauw!!!
    deze doet het ook zònder plaatje!!

  11. Echt prachtig, hoor Vuurjuffer.
    Geen plaatje bij nodig, heel knap!
    Hartelijke groet, Coby

  12. Zouden woorden ook afschrikken ???
    Voor mij in ieder geval niet 😉 erg mooi
    xxxdroomvrouwtje

  13. Woorden zeggen soms meer dan alle ‘knutselwerken’ bij elkaar!!

  14. Zo is dat Geroma ;-))

  15. SchrikkelSmurf

    ZwarteKraaienVogels zij niet af te schrikkelen, zij schrikkelen mee met de schrikkelingen en schmurschrikken zich soms te pletter voor een schrikkelsmurf…

  16. mooi speels en lekker qua klank 🙂

  17. Zeg maar Vuurjuffer, ben jij Hennie van Ee? Jij maakt altijd prachtige gedichten.

  18. zonder beeld schets jij een mooi beeld met je woorden…
    ik kan het bijna zingen :))
    jeggroet

  19. dank jullie allemaal voor jullie verschrikkelde woorden,
    ze zijn aardig, lief en leuk,
    een vogelverschrikker waardig!
    ik vond het een leuk "project"
    met dank aan Eva
    groet, de vuurjuf

  20. het is nu helemaal bar
    en boos voor kraai en worm
    deze lentestorm

  21. gelukkig is het maart nu;
    zijn alle verschrikkelingen weer voor vier jaar voorbij.
    Nu die kraaien nog…

  22. kornelis, ik ben altijd blij als we februari gehad hebben, dus blij nu
    annet, altijd blij met een reactie van jou
    een maartse groet

