Gedrukt

In de bundel  IN HET VOORBIJGAAN, uitgegeven door Uitgeverij Kontrast, worden de volgende drie gedichten van mij opgenomen:

gemis

wild geboren

Lente op de Veluwe

Lente op de Veluwe

Er ligt een lentedag
op tafel. Het lamplicht brandt
de paden mul,
trekt de bomen naar omhoog.

Toen zij daar zat in groen
dat stilte bood.

In de verte sterft een trein.
Twee mensen fietsen haar
voorbij. De lente. Zij denkt,
zij dacht dat waren wij.

© Hennie van Ee

Geplaatst op 6 maart 2008, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 12 reacties.

  1. Wat goed! Gefeliciteerd!!

  2. Astrid Rijff

    Wat leuk voor je. Gefeliciteerd! Hoe komt dat zo?

  3. Blij! Van harte H.
    groet

  4. Gefeliciteerd! Leuk voor je.

  5. Uitgeverij Kontrast organiseert regelmatig wedstrijden. Daar doe ik al jaren aan mee.
    De beste inzendingen (proza en poëzie) komen in een bundel.
    Voor mij goed naast het vluchtig internet.
    Groet jullie

  6. Prachtig en gefeliciteerd.

  7. goedzo!, mooi vuurjuffer

  8. dank zilvertje en gala,
    zoiets is altijd leuk!
    groetjes

  9. Oh, dat is leuk, gefeliciteerd en dit gedicht vind ik beslist ook in de bundel thuishoren. Binnen-en buitenlente.
    Ben benieuwd naar de andere twee.
    Hartelijke groet, Coby

  10. prachtig en verrassend lentebeeld en terecht in de bundel!

  11. goed joh! en over het gedicht…je raakt me met de laatste zin. Erg mooi. Lieve groet Marjan.

  12. marsjan, een groet terug
    kornelis, dank
    coby, de andere twee gedichten staan ook op dit blog
    groet, de vuurjuf

