draken-slangen

foto


iedere nacht weer
weet ik dat ze komen
ik wacht ze op

langzaam kruipen ze
langs muren omhoog
slangen als draken
kronkelen sissen
met giftige tong

ik tem ze met woorden
voer ze een liedje
vecht met de draak

in het ochtendlicht
draken als slangen
gekooid op de muur

ik laat ze gaan

© hennie van ee

Geplaatst op 25 maart 2008, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 12 reacties.

  1. Ingrid van den Bergh

    Betekenissen, zonder dat ze worden gezegd.
    Is de tekening van jou?

  2. die afbeelding haalde ik van internet,
    ineens stond hij daar,
    precies zoals ik hem altijd zag!

  3. Ja, wat in de nacht kan beangstigen is in de ochtend gekooid! mooi!

  4. Mooi !:-))

  5. ’s nachts, in het donker is alles erger,lijkt wel. Draken en slangen en spoken…
    Je gedicht raakt iets dat bijna iedereen wel kent, volgens mij.
    Hartelijke groet, Coby

  6. coby, een lichtje aan op de gang wil nog wel eens helpen
    heer lot, dank
    wilma, mooi samengevat
    met een groet aan allen

  7. Henk Arjen Baas

    Herken ongewild een ander in je gedicht.
    Dit maakt het niet minder mooi:
    Groet je
    Armán

  8. Arman, men kan voor alles bang zijn en voor niets
    dank voor mooi

  9. bewogen taal
    en graag gelezen
    vr.gr.bert

  10. droomvrouwtje

    Opgesloten angst…
    Ik heb hokken vol 😉
    xxxdromerke

  11. bert, dank je
    droomvrouwtje, loslaten?
    leuk dat jullie reageerden
    groet je

  12. De nacht die mij soms totale verwarring brengt.

