een blokje korstloos brood

leer me leer me leven weer te leven nog

te leven met zachte stem een toekomst

maken op warme tong het heden smaken

en leer me het verleden eten in kleine

blokjes korstloos brood weer te leven

© hennie van ee

Geplaatst op 26 maart 2008, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 12 reacties.

  1. Een oproep aan jezelf. Mooi.

  2. Ingrid van den Bergh

    Misschien gaat het wel helemaal niet over de schrijver. Dat hoeft immers niet. Het kan ook gewoon een mooie tekst zijn en dat is het voor mij. Een tekst die voor anderen weer iets anders kan betekenen dan voor de schrijver.

  3. mevrouw, ingrid,
    ik vind dat een goede tekst de lezer ruimte moet bieden, ruimte om zelf in te vullen,
    wel is het zo dat ik schrijf over zaken die mij raken,
    met een warme groet,
    de vuurjuf

  4. Het is een mooie tekst en voor mij geldt dat het een oproep is aan jezelf, maar ik had moeten schrijven, als lezer, aan ‘mijzelf’. Rectificatie! (de lezer leest zichzelf!)

  5. Maria-Dolores

    ik zie ze voor me, jouw blokjes brood

  6. Mooi!
    ps: mijn boek is nu te bestellen. Kijk even op mijn blog.

  7. mevrouw, de lezer leest zichzelf, om te onthouden
    maria-dolores, ze zijn van lang geleden, King Corn
    Asdale, doe ik
    met een groetReactie is geredigeerd

  8. beetje bij beetje V.
    Mooi dicht.
    groet je

  9. Kan d’r lang over nadenken; die korstloze stukjes – baby’s, oude mensen zonder tanden, maar in dit geval denk ik aan iemand die weer voorzichtig begint te eten, na een tijdje zonder…Reactie is geredigeerd

  10. ja..die korst van het verleden moet er voorzichtig af, zodat je het opnieuw kunt proeven en herkauwen, mooi vuurjuffer, ik heb er mijn interpretatie aan gegeven zoals je merkt

  11. dianne, hapje voor hapje
    ramirezi, je bent een goede lezer
    gala, prachtig wat je schrijft
    dank voor het lezen en het commentaar
    de vuurjuffer

  12. Henk Arjen Baas

    leer mij leven in kleine blokjes korstloos brood.
    Ja, een schoon verlangen binnen harde wetten in leven in bestaan.
    Dank je Vuurjuffer, tracht de naam intussen te ontleden, zie veel basic kracht!
    Invullend denk ik het vuur wat laait.
    Maar hoor oprecht graag je keuze!
    groet je,
    ArmánReactie is geredigeerd

