L' Ange

foto

toen het licht werd
hoorde zij hem gaan
donkere stappen
in een lege straat

zij blies zijn naam
naar de sterren

de ochtend kleurt haar
gelaat geel zij wist
de druppels en keert
terug in de nacht

© hennie van ee
afbeelding marc chagall

Geplaatst op 27 maart 2008, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 12 reacties.

  1. Maria-Dolores

    mooi…
    en toen bedacht ik dat ‘ange’ engel is, en begon er over na te denken

  2. en dat hij daar mag zijn….

  3. droomvrouwtje

    Als je naar de afbeelding kijkt kan je de woorden dromen..
    Ik sla deze woorden op in mijn geheugen en geef ze een mooi plaatsje 😉
    xxxdromerke

  4. dromerke, blijf je woorden dromen….
    een groeteke

  5. en keert terug in de nacht…
    voelbaar en mooi V.
    groet jeReactie is geredigeerd

  6. hoi d.
    blij met jouw reactie!
    groet je terug

  7. een heel verhaal lees ik achter die twee en een halve strofe.iets mysterieus heeft het ook, maar ik kan het ook lezen naar mijn eigen inzicht…en dan denk ik: ja zo kan het zijn..
    zo was het soms en is het soms…dat grote verlangen.
    ik vind het een heel ontroerend gedicht eigenlijk…
    mooi om te delen samen..
    jegdank

  8. jeggroet,
    je kunt je eigen verhaal lezen, dat vind ik nou mooi aan gedichten
    ben blij met het woordje ontroerend….
    groetje

  9. Henk Arjen Baas

    Erg mooi: zij wist de druppels en keert terug in de nacht, mooi gemixed in afbeelding.
    Deep feelings:)
    groet je,
    Armán

  10. Prachtige combinatie voor beeld en woord!
    En wat een mooie druppels….:)
    Liefs van mij.

  11. heel teder, fragiel, even wakker zijn…

  12. terug van weg….
    kornelis, met een zwarte rand
    geroma, liefs terug
    arman, nu ik het herlees betekent het nog meer dan toen ik het schreef
    soms schrijf ik voorspellende gedichten!
    met groet aan allen

