Het venster

foto

achter een venster
had het kunnen zijn
maar zo was het niet

een verloren hand
werpt een laatste 
kus naar de zon

de bevroren maan
drijft voorbij
roodomrand

het leven en jij
op mijn kop zo
had het kunnen zijn

maar zo was het niet

© hennie van ee, april 2008 afbeelding marc chagall

Geplaatst op 27 april 2008, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 14 reacties.

  1. mooi, hoe je de beelden woorden geeft.

  2. erg goed en weer mooi in combinatie met de afbeelding! 🙂

  3. meestal schrijf ik een gedicht en zoek er daarna een afbeelding bij, nu heb ik het eens andersom gedaan
    marsjan en lebonton, dank voor jullie aandacht:)

  4. je maakt me gek met deze kleuren

  5. PACO PAINTER

    Mooie combinatie!Aanbevolen

  6. gianni, het vloekt
    paco, dank je, ik kan het gebruiken!
    regengroet

  7. Het is anders
    het is goed
    Gr. Ragfijn

  8. mijn dag bloeit
    gr. de vuurjuf

  9. Harry.C.A.Daudt

    Vuurjuffer, wat vallen beeld&gedicht weer mooi bij u samen; compleet genieten…op uw site.
    Kijk graag door ‘uw venster’naar binnen.
    Groet,
    dichterbijgraveReactie is geredigeerd

  10. mooi vuurjuffer! u kunt er wat van!

  11. Ach die roodomrande bevroren maan!
    tragiek!
    gr eva

  12. droomvrouwtje

    Prachtig geheel :))
    Je laat ons genieten 😉
    xxxdromerke

  13. Heel erg leuk/mooi
    met prachtplaat!

  14. Harry, kom kijken zo vaak u wilt
    gala, u ook
    eva, drama, ja
    droomvrouwtje, dank
    annet, krachtige kleuren, eenvoudige lijnen, daar houd ik van
    groet,
    de vuurjuf

