de verhalenvertelster, met dank aan Maria-Dolores

foto


zij opent het venster
laat de woorden binnen
die haar leegte vullen

glazen druppels brengen
zinnen op haar tong
zij proeft en zij groeit 

met het kind in haar rol
van borsten billen buik
verhalen die omhullen

afbeelding: maria-dolores

Geplaatst op 1 mei 2008, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 13 reacties.

  1. vuurjuffer

    maria-dolores, jij daar, ik hier,
    ik vind het heel bijzonder dat we samen iets gemaakt hebben,
    ik heb de tekst wat aangepast, of het beter is weet ik niet,
    hartelijk dank voor je moeite
    zullen we het nog eens doen?
    hippo, je zag wat niet de bedoeling was
    groet je

  2. Maria-Dolores

    ik schrok wel even omdat de afbeelding nog steeds groter is dan de tekst :-). als we het nog eens doen, maak ik ook een kleinere…
    dankzij jouw vraag ben ik fijn met mijn fotobewerkingsprogramma gaan spelen. dat lukt me alleen maar als ik een concrete ‘opdracht’ heb. meestal vind ik het makkelijker om op zoek te gaan naar het juiste motief, i.p.v. iets bestaands te bewerken.
    ciao

  3. Mooi die glazen druppels en die verandering gemaakt en leuk dat samen-werk zo. Inspiratie en actie alom dus…..
    Hartelijke groet, Coby

  4. Maria-Dolores

    de verhalenvertelsterfotograaf was weer eens niet ingelogd :-).
    (met dank aan Botero)

  5. vuurjuffer

    ik heb het lettertype iets gewijzigd,
    meer in evenwicht zo?
    coby, het was leuk om te doen
    groet jullie

  6. Maria-Dolores

    Vuurjuffer,
    ik bedoelde dat ik me schaamde omdat ik de foto te groot gemaakt had :-). ik zie dat altijd pas als het er eenmaal staat…

  7. vuurjuffer

    bij mij staat het er ook wel eens anders dan bedoeld:)

  8. Henk Arjen Baas

    met het kind in haar rol
    van borsten billen buik
    die omhullen – dit is hoe ik haar het mooiste lees. Raak en veel.
    Complimenten aan Maria Dolores: wat een schittering in schone kunst:)))
    Armán

  9. Harry.C.A.Daudt

    Vuurjuffer…verhaal als een gedicht of gedicht
    als een verhaal…geboren; voor beiden m’n complimenten.
    Cooperatie…de uitdaging.
    Wie…wil ‘iets’doen/maken met: mijn schip?(251)
    Groet,
    dichterbijgrave

  10. PACO PAINTER

    MOoi!

  11. vuurjuffer

    Arman, ja, klinkt misschien wel beter zo
    harry, samen-werken opent perspectief
    paco, dankje wederom!
    groet jes

  12. Prachtige afbeelding!
    leuk zo’n samenwerking van Kunstenaars 🙂

  13. vuurjuffer

    erna,
    ik ben er blij mee

