blauw is de kleur van de nacht

we praten niet over een hemel
noch over de hel
het is het blauw van de nacht
waar we heengaan
het blauw dat honger stilt
en dorst lest

het blauw van de vrede
van de lucht
die koelte brengt
oneindigheid
en leegte
waaruit leven ontstaat

© hennie van ee, mei 2008

geïnspireerd op blue van lucinda williams

Geplaatst op 16 mei 2008, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 14 reacties.

  1. Dankjewel! Mooie Woorden!

  2. PACO PAINTER

    Weer zeer de moeite waard, Vuurjuffer

  3. vuurjuffer

    mevrouw, woorden die mij inzicht geven
    painter, dankjewel!
    groet aan beiden

  4. Om een tijd over na te denken en voelen.
    Hartelijke groet, Coby

  5. Lucinda Williams ken ik niet, ik zocht even op Google een zanger? Je tekst laat ik even bezinken ik voel berusting en gekregen troost, maar ik moet het nog even laten indikken.
    Goed weekend! xxx

  6. vuurjuffer

    Hi zilver, L.W. is een amerikaanse folk, pop en country zangeres, ze schrijft haar teksten zelf en zingt met een stem die door mij heen gaat
    je schrijft over berusting en troost en dat is het
    het heeft een tijd geduurd voor ik het in de gaten had
    coby, het gaat over wij
    groetjes terug aan allebeiReactie is geredigeerd

  7. Heerlijk koelte
    vooral prettig als het 30 graden is,
    lijkt mij!
    gr eva

  8. vuurjuffer

    eva, je ziet het goed, blauw is een koele kleur
    vr.gr. de vuurjuf

  9. Blauw is koel – voor mij soms wat tè, nee, dan groen…

  10. vuurjuffer

    hoi rami, ik ben even in mijn blauwe periode
    maar wat is het mooi groen buiten!
    groet je

  11. Die Lucinda…grijs draai ik haar!!!

  12. tomestepona

    Mooi!

  13. Harry.C.A.Daudt

    Vuurjuffer…kleuren zijn woorden;woorden…kleuren;raak.
    Weekendgroet,
    dichterbijgrave

  14. vuurjuffer

    wilma. leuk te horen
    tomestepona,dank
    harry,kleuren kleuren woorden
    met een weekendgroet voor jullie

