de onbekende

foto

hoe zij daar zit
in het blauwe licht
daar zit
zonder ogen
oneindig kwetsbaar
ingetogen
met alleen een rug
die ik niet ken

tot leven keert
zij zich draait
en ik zie dat ik
die onbekende ben

© hennie van ee, mei 2008
afbeelding: onbekend

Geplaatst op 18 mei 2008, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 13 reacties.

  1. Maria-Dolores

    is weliswaar geen echte feed-back, maar ik kan alleen maar zeggen: wat mooi…

  2. vuurjuffer

    en daar ben ik weer blij mee

  3. PACO PAINTER

    Ik ook: Wat mooi!

  4. Mooi, Vuurjuffer! 🙂
    Die afbeelding doet me in de verte denken aan ‘Young girl on a jetty’ van Munch wat bij mij aan de muur & in m’n blog hangt.

  5. Scramble X

    Een mooi gedicht Vuurjuffer.
    De afbeelding mag aan mijn muur, als en groot schilderij, zonder twijfel !
    Prachtig !

  6. Er zijn maar weinig mensen die hun rug kennen… Heel mooi, Vuurjuffer!
    Hartelijke groet, Coby

  7. En coby wat zeg je dat mooi! En vuurjuf wat schrijf je mooi.
    Geraakt. Liefsjan.

  8. vuurjuffer

    paco, wat vind je mooi?
    marjelle, ik ga meteen kijken!
    scrambleX, ik heb de afbeelding van internet geplukt
    coby, ’t is ook een heel gedraai voor de spiegel
    marsjan, mooi commentaar
    dank jullie voor het reageren
    met een groet van de vuurjuf die een dagje de boer op was

  9. Je liep een blauwtje bij jezelf?
    Mooi tekst bij deze dito foto!
    Prachtkleur blauw!
    gr eva

  10. vuurjuffer

    en niet alleen bij mezelf
    groet je

  11. Dan heeft ze je nooit de rug toe gekeerd en dat is mooi. Ik lees het kind eerst nog open kwetsbaar en sereen. Later de volwassen vrouw, de verbinding is verbroken, we zien meer de rug, weg kostbare kwetsbaarheid, mogen meekijken, we staan aan de zijlijn en proberen gevoelens te raden, maar we zien ze niet meer puur.
    Wat heb je er een mooie afbeelding bij gevonden.
    Ik voel dit bij mijn meisjes zo….
    Welterusten.

  12. vuurjuffer

    zilver, wat een mooi commentaar schrijf je,
    voor mij heeft het te maken met het jezelf leren kennen, jezelf leren zien, durven leren zien, daar is soms moed voor nodig, enfin..
    een goede dag vandaag

  13. Ingrid van den Bergh

    Picasso schilderde ook een blauw naakt gezien op de rug. Een reproductie hangt bij mij thuis. Een vrouw die met haar armen leunt op haar opgetrokken knieën.
    Had het mooier gevonden als je niet had gezegd dat jij het bent. Wij ontrafelen dat raadsel wel.

