over leven

als ik mijn dichten verwerkt heb
mijn kinderen het leven geleerd
mijn minnaars doodgeknuffeld
dan kom ik naar je toe

drinken we een wijntje
ergens in de haven
van een ver vreemd land
zul je mij weer kennen

ik zal voor je dansen
samen zullen we zingen
met hier en daar een  engel
en geen weg terug

© hennievanee, mei 2008

Geplaatst op 30 mei 2008, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 23 reacties.

  1. geen weg terug…
    mooi dicht V.
    groet

  2. Maria-Dolores

    mooi! zo mooi dat het bijna niet eens pijn doet dat het in feite niet voor mij bestemd is…

  3. Prachtig!

  4. PACO PAINTER

    Zeldzaam mooi

  5. Mij ontroert dit diep, het klinkt zo luchtig, maar is zo zwaar, maar vederlicht verwoord, ik hoop dat er zo iets komt een plek waar alle wonden zijn geheeld en alle pijn is vergeten,waar je elkaar weer ziet, vooral die ene speciale, maar ik dromer ben op dit punt zo star en daarom raakt het me zo, om wat was, om wat is en het eeuwige gemis.
    Vind het heel mooi Vuurjuffer.

  6. Dit is heel erg mooi, Vuurjuffer. Zowel naar inhoud als naar de vorm. Prachtige enjamberende regels en warme medeklinkers met de /m/ als contrapunt. Zonder meer een officiele publicatie waard!

  7. Ik gun het je, erg mooi.
    Raakt tot in mijn vezels…
    Hartelijke groet, Coby

  8. Het moment waar Engelen op wachten…
    Gr. Ragfijn

  9. Paco zei het al: zeldzaam mooi. Echte poezie.

  10. vuurjuf, van weemoed en verlangen
    mooi is dat

  11. vuurjuffer

    ik bloos achter, voor en aan mijn computer
    wat een fijne complimenten
    en wat fijn dat mijn woorden overkomen en raken
    ben nog vol van gisteravond die ik in stilte doorbracht aan de IJssel met mensen van mijn poeziegroepje
    alleen maar met aandacht kijken en luisteren
    dan komen de engelen vanzelf voorbij
    dank jullie wel

  12. dat uitgestelde en dat zeker weten, dat is fijne pijn

  13. vuurjuffer

    fijne pijn?
    ook daar kun je ziek van worden

  14. Het klinkt als muziek, Vuurjuffer!
    Mooi & ontroerend.

  15. Heel mooi!

  16. puha….pang zeggen de woorden….zo rechtstreeks naar m’n hart…
    dat stadium "met hier en daar een engel en geen weg meer terug" dat…ja dat herken ik een beetje als zodanig…
    en ook een beetje ziek…:))
    iha dejligt…(oi zo mooi…)
    jeggroet

  17. vuurjuffer

    jeg, herkennen, weer kennen
    nicole, dankje
    marjelle, muziek om op te dansen
    dank voor de reacties

  18. Prachtig!

  19. vuurjuffer

    wilma, leuk dat je langs kwam

  20. Mooi hoor

  21. vuurjuffer

    kamira, bedankt

  22. het gedicht staat
    als een huis

  23. vuurjuffer

    dan gaat het vast lang mee

