faceless

foto


vergis je niet
zij is niet
wie zij zegt te zijn
zonder gezicht
is zij
wie zij wil zijn

afbeelding: marlene dumas
© hennie van ee

Geplaatst op 13 juni 2008, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 14 reacties.

  1. En dat zegt dan toch wel iets over haar……
    Mooi ook samen met Marlene Dumas.
    Hartelijke groet, Coby

  2. dat ze faceless wil zijn, anoniem, ongezien,
    maar dat zegt ze niet
    fijne dag coby

  3. vind het heel mooi en zit er nog even over na te denken…of dat zo werkt.

  4. of het zo werkt? tja….
    dank voor je reactie enigma

  5. Maria-Dolores

    zat even te denken of faceless op hetzelfde neerkomt als voiceless… waarschijnlijk wel ongeveer.

  6. ik denk het ook, of nameless
    er zijn in mijn omgeving veel vrouwen die na een half leven van zorgen en verzorgen zichzelf zijn kwijtgeraakt,
    niet meer weten wie ze zelf zijn, wat ze zelf willen
    dank voor je reactie maria-dolores

  7. Maria-Dolores

    vuurjuffer,
    moest eraan denken omdat ik ooit een mooie website van een Amerikaanse psycholoog over ‘voicelessness’ gelezen had, dus dàt woord was voor mij ondertussen een begrip…

  8. Mooi in combi met afbeelding :-))

  9. een mooie nadenker…
    warm groetje

  10. maskerade of fata morgana: gooi je sluier af!
    ongezicht bij uitdagende tekst;
    kan der van alles bij verzinnen en daar hou ik van
    Dankjewel!

  11. maria-dolores, zonder deze psycholoog te kennen, kan ik me iets voorstellen bij voicelessness, vaak is er moed voor nodig je stem te laten horen
    heer lot, danku wederom
    dianne, warm groet je terug
    kornelis, uitdagende tekst, dat bevalt me
    leuk dat jullie er waren
    de vuurjuf

  12. tomestepona

    Tijdens kijken en lezen al zeven gedachten.
    Moest terugdenken aan een moment op een markt in Marokko waar zeven -op hun ogen na- gesluierde vrouwen op de grond zaten achter hun schaal met kruiden. Ik ben een paar keer heen- en weer gelopen en heb zelden zo’n erotisch moment meegemaakt…

  13. tom, verleden jaar was ik in marokko, begrijp wat jij bedoelt, lees nu mijn eigen woorden anders…..
    mooie associatie, met dank

  14. klaas @ weblog delfzijl e.o.

    Prachtig werk!
    Zie voor meer Dumas, vandaag mijn blog.

