bijna dansen

omdat een eiland huilen kan
het zachte snikken van een zomerdag
het heftig schudden in de herfst
daarom

daarom strekt zij haar armen
sluit zij het in

samen deinen ze
zonder richting zonder doel
het wiegend ritme van de golven
dat bijna nog een dansen wordt

©hennievanee

Geplaatst op 15 juni 2008, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 14 reacties.

  1. Mooi weer…’omdat’ ….’daarom’

  2. Eigenlijk troostend wel…
    Hartelijke groet, Coby

  3. Denk ik dadelijk aan mijn eilandbezoeken toen ik nog een jong meisje was, ik genoot er zo van en verlangde er altijd naar, de natuuren die zee, oh, die zee, die altijd wacht en lokt.
    Mooi! ( op de boot heen heb je altijd van die dansbenen )Reactie is geredigeerd

  4. PACO PAINTER

    Te mooi voor commentaar

  5. dank voor jullie commentaren, met of zonder woorden
    en ieder weer zijn eigen associaties erbij,mooi
    een prachtige zondag gewenst

  6. tomestepona

    Mooi!

  7. viktor loman

    Al snap ik het niet, toch vind ik het oprecht prachtig.
    groet
    rené

  8. rené, zou jij een eiland kunnen zijn?
    tom, gracias
    groet jullie, de vuurjuf

  9. … bijna stilstaan
    mooi.

  10. gelukkig is het net geen dansen….:))
    jeggroetReactie is geredigeerd

  11. een eiland dansend in de golven, bijna..
    duizend beelden in mijn hoofd.

  12. prachtig beeld…
    meteen schoot mij dit te binnen, uit de song ‘I am a rock’ van Simon en Garfunkel:
    And a rock feels no pain
    And an island never cries
    Maar wat wisten zij er nou helemaal van!! :))

  13. droomvrouwtje

    Weet je… eigenlijk zijn woorden hier overbodig…
    xxxdromerke

  14. bert, bijna dansen
    jeg, meer dan stilstaan
    doranne, een rots zonder pijn
    bart, maar wij weten
    droomvrouwtje, hoe zij….
    met een groet en dank

