iemand

foto

iemand die haar lichaam maakte
het bewaakte
tegen andere ogen
een schuilplaats bood

iemand die het streelde
kleur gaf
met langzame halen
langs lijnen van leven
thuis kwam

iemand die zij droomde
’s avonds laat
tot de ochtend
het schuilen bood

©hennievanee, juni 2008
afbeelding: marc chagall

Geplaatst op 1 juli 2008, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 9 reacties.

  1. PACO PAINTER

    Mooi!

  2. vuurjuffer

    schilder, wat vind je mooi?

  3. Ik zie hier een kans op de eiken bruiloft waar http://www.volkskrantblog.nl/bericht/208790 over schreef…
    Groet van RagfijnReactie is geredigeerd

  4. Dat klinkt als liefde….
    hartelijke groet, Coby

  5. Tederheid…
    nachtgroet

  6. vuurjuffer

    rag, ze zijn nog jong genoeg, zouden het kunnen halen!
    coby, met zacht penseel
    dianne, en lichte toets
    warm groet je voor jullie

  7. Henk Arjen Baas

    raak – tot de ochtend het schuilen boodt – in mijn verstaan "het ontwaken uit de roes van een verlies" Wauw: laat het aan mijn Vader lezen, die dit zo mooi in eigen woorden weergaf, na het verlies van mam nu ruim zes maanden later.
    Hartelijks Armán.
    Ps kom nog terug met een antwoord op het gedicht geluk:)Reactie is geredigeerd

  8. marsjan blogt zo nu en dan dan

    Ik vind ‘iemand die zij droomde’ heel erg mooi. Liefsjan.

  9. vuurjuffer

    mooi om te lezen dat mijn woorden raken
    in al hun eenvoud
    regengroet

