zie

de dingen zijn verplaatst
staan in een ander licht
zie hoe ze glanzen nu
vanzelfsprekendheid verdween

zie wat spiegelt in
hun scherven en butsen
een jarenlang gevecht

men mag spreken van geluk 

©hennievanee, juli 2008

Geplaatst op 5 juli 2008, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 11 reacties.

  1. Een hoopvol en troostend gedicht, vind ik, Vuurjuffer. Je kunt iets zelf "(ver)plaatsen", maar het leven kan dat ook. Mooi.
    Hartelijke groet, Coby

  2. PACO PAINTER

    Mooi

  3. winst door vergankelijkheid heen.
    geluk.

  4. Henk Arjen Baas

    – dwars door het *dartelen op de krassen heen –
    geen citaat: dan is het een kopij:)
    Fijn weekend en zie:)
    Armán
    Mooi is denk ik geen uitdrukking die in het licht staat van dit geluk ! met nadruk voor mij persoonlijk!!!
    * na je gedicht dartelen op de krassenReactie is geredigeerd

  5. almachtig wat prachtig!

  6. vuurjuffer

    dank voor jullie reacties
    soms ben ik een open boek

  7. Ach wat lief.

  8. vuurjuffer

    ach, zilvertje, ach
    ik wens je mooie dag!

  9. Kun jij mij helpen
    Mijn dingen in
    Een ander licht te plaatsen
    Opdat ze weer
    Hun oude glans herwinnen
    Groet, Oliphant.

  10. vuurjuffer

    oliphant, ik denk dat ik jou daarbij wel kan helpen
    groet je

  11. Scherven van geluk dus!
    Mooi!
    gr eva

