waterval van glas


dun de dagen, wereld
die nog streeploos was
wijn uit koele glazen
doorzichtig in het gras

hoe de uren spiegelden
in ruiten helder licht
de vijver en de struiken
minuten uit het zicht

tot de tijd verbrijzelde
waterval van glas
in een tuin vol scherven
dat dit het leven was

©hennievanee, 2006

Geplaatst op 7 juli 2008, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 16 reacties.

  1. Ah Vuurjuffer, de tijd van de ‘golden age’ is gedoemd om voorbij te gaan. Uiteindelijk komen we allemaal terecht in het leven. Af en toe vangen we nog een glimp op van de warme glans. Dat zijn momenten van het hoogste geluk.

  2. vuurjuffer

    hiraeth, jouw woorden een gedicht
    een volgend gedicht
    men moet zien om de glans te vangen
    een vorig gedicht

  3. mooie mijmering weer.

  4. Waterval van glas, dat vind ik erg beeldend en bovendien heel goed omschrijvend hoe het voelt/voelde op zulke momenten. Ik vind dan nooit de woorden, ik lees ze hier bij jou….
    Hartelijke groet, Coby

  5. Henk Arjen Baas

    – dun de dagen, wereld
    die nog streeploos was
    wijn uit koele glazen –
    geraakt en nu …ssst
    stil
    Armán

  6. het indringende beeld…
    groet je, d.

  7. Zoet en zuur in glas gevangen en uit een gespat in duizend diamanten, mooi, ik zucht er van.

  8. prachtig beeldend vol scherp gevoel,

  9. schitter-beeld scherp verwoord;
    ‘dun de dagen’ fraaie vondst hoor!!

  10. vuurjuffer

    dank jullie voor de reacties,
    het is geschreven met een "voorgevoel" van
    naderend onheil

  11. en, was je voorgevoel terecht?

  12. Harry.C.A.Daudt

    Vuurjuffer,…niet elk onheil dat nadert
    komt over je heen.
    Het gevulde glas schijnt wel eens bitter…
    Op jouw gezondheid…toast en drink ik.
    Het spiegelt…naar ik wens.
    Groet,
    dichterbijgrave

  13. .nee, zo hoop ik het niet te beleven…
    het komt inderdaad een beetje triest over…
    maar je hebt gelijk, zo gebeuren de dingen soms, bij sommige mensen…:)))
    jeggroet

  14. vuurjuffer

    kornelis, ja
    harry, zie boven
    jeg, zo gebeurt het leven, ja
    met dank en ochtendgroet

  15. PACO PAINTER

    Beeldend!

  16. vuurjuffer

    paco, je ziet het voor je?

