tanka voor twee koeien

foto

                  mijn koe gevonden
                  tussen schoven op het land
                 
staat zij aan mijn zij

                  de boom nu voor ons tweeën
                  vreetzaam delen wij het wij

                 afbeelding: Bernard Essers
                 tekeningen en grafiek te zien in het Drents Museum
                 tot 21 september 2008
                                                                                                                                                             

Geplaatst op 8 augustus 2008, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 21 reacties.

  1. Mmm, mooi!
    Het is weer even helemaal koeien-week :))

  2. Al is de koeienweek al weer voorbij,
    deze afbeelding is prachtig!
    En nog wel geflankeerd door een fraai gedicht!
    gr eva

  3. Regel 2 en 5 wouw x wauw:)
    Menslief wat produceert gij veel:) niet bij te houden:)
    Hartelijks en fijn weekend
    Armán
    ps Vreedtzaam met dt geeft het mooi dubbel weer is mijn bescheiden gevoel…Reactie is geredigeerd

  4. Van de hardvochtige libelle, die ik elders op een site zag naar de vreetzame wij is maar een kleine stap.
    Weer een nieuwe vrijer juffer?
    Die onbekende Essers vind ik fraai.

  5. mag ik jouw vraag negeren, laila?
    arman, vreedtzaam zou kunnen en de productie gaat bij vlagen, ben geraakt door het werk van Essers,
    eva, koeien blijven van alle tijden, zoals je leest en ziet…..
    bart, ze lijken wel in de aanbieding:))
    fijn weekend voor jullie

  6. vreetzaam…
    erg goed.

  7. ..delen wij het wij..
    topzin!

  8. Mooie grafiek, Vuurjuffer en wat een vondst: vreetzaam…
    Hartelijke groet,Coby

  9. he, wat een leuke reacties, soms is het leuk te spelen met woorden en letters,
    dank en groet

  10. fred van der wal

    aanbeveling!

  11. Een pracht Tanka!

  12. met dank, fred
    wilma, it takes two, je zou hem bijna kunnen dansen
    fijne avond nog

  13. aangenaam dicht V.
    zacht groetje

  14. koen -drijfveren

    mooi geschreven!.aards!
    gr,koen

  15. koen, zo simpel kan het zijn
    d., zacht groetje terug want ze slaapt zo prachtig, zag ik
    goede dag

  16. mooi in beeld en woord!
    ga even te kiek’n dus
    in Assen:)

  17. Alles is al gezegd, Vuurjuffer, dus ik hou het kort: mooie tanka! 🙂

  18. Dat is mooi…
    Ik lees het gedicht en zie zomaar "tusschen" in plaats van "tussen" staan.
    Komt misschien van die mooie zwart-wit afbeelding.
    Liefs van Afi :))

  19. annet, marjelle, afi,
    wat laat, maar toch een welgemeend dankjullie
    met groet

  20. Ingrid van den Bergh

    Heel veel wij in de wei.
    Bijna Japans in zijn beknoptheid. Elk woord, elke regel is raak.

  21. ingrid, blij met je commentaar!

