mijn huis spreekt

mijn huis spreekt
in korte piepjes vertelt het
een verleden van kamers vol
muziek tegen de wanden
een lach door het plafond

krakend verhaalt het
van partijtjes kinderleed
de tranen voor het slapen
en altijd weer de dikke zoen

mijn huis spreekt
en na elke doffe dreun
is er het zwijgen
van een stilte die veel zegt

©hennievanee, augustus 2008

Geplaatst op 14 augustus 2008, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 12 reacties.

  1. Mooi huis!

  2. een levend huis!
    mooi.

  3. Het kan soms erg angstig zijn, vooral als kind….
    Mooi !

  4. het huis waait zijn
    eigen taal

  5. Ja, elk huis spreekt zijn eigen "taal". Vandaar dat in een vreemd huis ik aan al die andere geluiden zo moet wennen en ze één voor één registreer.
    Mooi hoe je verwoordt hoe de stilte zoveel vertelt na de dreun(en) die elk huis meemaakt en kent….
    Hartelijke groet, Coby

  6. dat niet alleen, het kan ook onrustig maken al die geluiden en herinneringen
    ton, het is vreemd om alleen te wonen in een huis waar er eerst vijf waren
    scrambleX, niet alleen voor kinderen
    annet, gisteren was het een gekkenhuis met die wind
    coby, wennen aan de geluiden van een huis en er komen steeds nieuwe bij is mijn ervaring
    met een groet aan allen
    ook van mijn huis

  7. Moet wel een mooi, oud huis zijn.
    Lieve groet van Afi :))

  8. our house.. is a very fine house.. (vergeten wie het zong)
    Mooie poezie, wederom, vuurjuf..

  9. een huis met karakter..
    mooi!

  10. afi, ach, eigenlijk is het maar een heel gewoon huis, maar het heeft wel veel meegemaakt in de loop der jaren
    morgaine, blij met je compliment
    koen, veel meegemaakt, ja
    het piepje kwam van de rookmelder, batterij bijna op!
    avondgroetje

  11. *Morgaine, dat nummer is van Crosby, Stills, Nash & Young. Ik heb het een tijd geleden in m’n blog gezet in combinatie met een droomhuisfoto, o.a. omdat ik het zo’n lief nummer vind.
    *Huizen hebben allemaal hun eigen verhaal…
    Groet terug aan jou en je huis, Vuurjuffer.

  12. marjelle, dank voor de informatie
    ik zing het zo mee, maar wist de namen niet meer
    kom gauw jouw droomhuis bezoeken
    groet je

