ondertitel

een leven weggelopen
en weer ingehaald
in duizend stappen
of meer
dat wat vertrouwd
vanzelf sprak
altijd zo was
weggelopen
tot het niet meer was
de tranen stukgelopen
met een lach verbeten
in duizend stappen
of meer
dat wat anders
nieuw en spannend was
op onbekende wegen
een leven
binnen gehaald
weer ingehaald

©hennievanee, augustus 2008

Geplaatst op 16 augustus 2008, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 21 reacties.

  1. Over_Leven !
    Mooi !

  2. hoi scrambleX,
    ik heb het in mijn infoblok geplaatst
    daar past daar wel
    tijd voor een fikse wandeling

  3. En nog zoveel stappen te maken,
    in mooi langgras en bloemenweiden
    nieuwe avonturen wachten, daar, om de
    hoek:)

  4. jouw woorden vat ik heel persoonlijk op en daardoor krijgen ze een hele mooie inhoud (die ik voor mezelf houd)…
    prachtig en voor vele interpretaties geschikt dus…
    jeggroet

  5. Prachtig, de eeuwige wederkeer!

  6. wilma, mooi gezegd, wat je verliest en wat je wint, zo vat ik jouw woorden op
    jeg, het is een beetje jouw stijl, het is mijn leven
    morgaine, je maakt er een mooi gedicht bij
    dank jullie, ik ben blij met jullie reacties

  7. Het leven ten voeten uit….
    Hartelijke groet, Coby

  8. hoi coby, je zegt het weer mooi…..
    echt, lopen is overal goed voor,
    ik wandel er heel wat af, meestal in gezelschap, kunnen we meteen ons verhaal kwijt,
    en nu is het weer tijd voor een weekje retraite
    hartelijke groet terug!

  9. Ben even stil

  10. En dat wil wat zeggen

  11. de tranen stukgelopen
    met een lach verbeten

    Mooi en voor mij herkenbaar*, Vuurjuffer.
    *Iedereen leest er z’n eigen dingen in, zo ook ik. 😉

  12. hoi marjelle,
    in beweging blijven
    met groet

  13. koen - drijfveren

    weer fraai vuurvogel je weet het altijd zo goed te verwoorden, over fundamentele onderwerpen,basaal en aards verteld maar met een prettige en goed en knap gekozen toon!
    heel fraai,dank
    koen

  14. koen, dank voor je gefundeerd compliment,
    groet van de vuurJUFFER

  15. inhoud om heel erg stil en triest bij te worden,
    sterk gezet

  16. Ja, mooi, dat je het ook in j infoblok hebt gezet. Dan lijkt wordt het toch vaker gelezen.
    Mooi stil gedicht.
    Liefs van Afi :))

  17. Je brengt ze tot leven, de zijpaden die bewandeld worden, en die het leven juist zo vaak spannend maken.

  18. Mooi, leest als was getekend – weer ingehaald.
    Zegt alles wat een mens tegenkomt in zijn leven.
    dank!
    Armán

  19. sabine, een ode aan het leven, lees het zo
    afi, de eerste regels zijn mijn ondertitel van het blog, er stond iets van J. Lennon, maar zelf bedacht vind ik altijd sterker
    frap., de makkelijkste weg is vaak gewoon rechtdoor, maar wie kiest daarvoor?
    arman, je las het!
    met een groet en dank aan jullie

  20. mooi die herhalingen, maken wat je zegt sterker

  21. een late reactie van mij, kornelis
    ik houd van herhalingen, ze geven kracht
    groet je

