ze heeft haar gedichten geleefd

ze heeft haar gedichten
geleefd in buien meeuwen
die krijsend bleven hangen

haar gedichten met zicht
op een lucht rode vegen
in de rusteloze avond

achter het hoge duin een
komen en gaan geleefd
met de zee altijd ver

©hennievanee
nr.240

Geplaatst op 30 augustus 2008, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 14 reacties.

  1. alles onbereikbaar en onraakbaar heeft ze geleefd;
    prachtig weergegeven,
    schitterend die ‘buien meeuwen’…

  2. kornelis, op afstand, lees ik weer bij jou
    groet

  3. een mooi palet
    innemend
    GR d.

  4. Ja, op afstand, dat voel ik ook als ik dit lees. Niet te bereiken.
    Hartelijke groet, Coby

  5. gedichten geleefd en beleefd ,toch ook

  6. Op onze eigen wijze, leven wij allemaal uw gedichten, Vuurjuffer. Dat is precies wat ze zo bijzonder maakt.
    Ik wens u een fijne zondag.

  7. Ik voel weemoed….en heimwee.

  8. prachtig, vliegen, overzicht en toch niet aan te raken

  9. wat een warme woorden, ze doen goed
    als een dekentje
    en mooi te lezen dat men andermans gedichten op eigen wijze leven kan
    met dank en nog een mooie zomeravond voor wie leeft en leest

  10. de Kale Doperwt

    Aham, ik zie wat je bedoelde bij Zon in de Zee…, sluit leuk op elkaar aan inderdaad 🙂
    Groet van de Kale

  11. eerste strofe vind ik aangrijpend mooi, bij de 2e en de 3e vervom ik zelf de woorden in geschil…
    groet je,
    Armán

  12. de lezer leest zijn gedicht

  13. en altijd zeewaardig Hennie..
    gr. van Annet

  14. hoi annet,
    met behouden vaart!

