zo ver

over een pad waarop
het licht aan en uit flitst
onder een zon
die speelt met het blad

zo ver naar jou door
het dorp waar de perken
vol kleur zwijgzaam knikken
en een hond blaft

het lijkt zo ver
terwijl je toch gewoon
naast mij fietst
of anders achter

© hennievanee

Geplaatst op 4 september 2008, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 17 reacties.

  1. Ochtendpracht, vanaf de fiets gezien 🙂

  2. ver en toch dichtbij?
    De magie van open kijken..Reactie is geredigeerd

  3. Dat bladerknipperlicht, het maakt ook geluid
    en als je goed luistert
    doet het dwalen
    neem uw tijd
    Groet van RagfijnReactie is geredigeerd

  4. Harry.C.A.Daudt

    Vuurjuffer…in 12 zinnen ‘het (samen)leven bij de kladden gepakt’;mijn complimenten.
    Groet,
    dichterbijgrave

  5. Aanwezigheid, hoe dan ook.
    Hartelijke groet, Coby

  6. heerlijke laatste strofe!

  7. zwijgzame tocht… ik vind het heel mooi. Lieve groet Marjan.

  8. ja dat is wat ik altijd ‘fietsmijmeren’ noem

  9. wat een aangename reacties,
    duidelijk dat we in een fietslandje wonen:)
    het geluid van bladknipperlicht houd ik voor mijn volgende fietstocht,
    en veraf en dichtbij zegt inderdaad veel over samen zijn,
    leuk dat reacties tot denken zetten….
    voor wie nog op de fiets moet, er staat tegenwind
    met een goet

  10. ik vind het mooi – soms ook onderbroken in vorm – door woorden die – gezocht – worden verzet en of omgezet.
    De laatste strofe is puur en eigen in mijn beleven.
    groet je,
    ArmánReactie is geredigeerd

  11. Voor…achter…naast.. als je allebei niks weet te zeggen blijft het een heeel eind…

  12. Geweldig!
    gr eva

  13. Zo ver dichtbij, zo gewoon mooi!Reactie is geredigeerd

  14. Dromerig mooi

  15. positieve reacties,
    paco, dromerig is het niet bedoeld
    marjelle, mooi gezegd
    fravapa, niks te zeggen, zwijgen kan heerlijk zijn
    arman, eigen, ja
    dank aan jullie

  16. Het is zo dromerig dat schrijven van jouw.
    sukses

  17. mijn schrijven is ook best vaak hard werken!

