dun licht

soms schijnt de ochtend dun
door de gordijnen
het meisje op de fiets
is nog niet geweest
de jongen met de krant
alweer weg

en wij
wij blijven
in het dunne licht
van een ochtend door gordijnen

© hennievanee, september 2008

Geplaatst op 25 september 2008, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 11 reacties.

  1. en met weinig woorden zo veel sfeer zetten!

  2. en deze heb je nu nét gemaakt he vuurdame?

  3. met het raam op een kiertje
    speelt wind en licht
    een schimmenspel

  4. Hij is moooooi ! 🙂

  5. ‘Een zuchtje wind ontvlied uit het waaien
    van een briesje…’ Zo schreef ik eens…
    Dun licht verplaatst zich ook als wind…&c&c
    sukses

  6. Het doet me toch ook heel sterk denken aan de herfst of het vroege voorjaar. Omdat ik dan het licht zo dun vind. Zelfs buiten in alle vroegte komt het licht door de zachte nevel zo over. Het is een mooi nevelig gedicht, vind ik.
    Hartelijke groet, Coby

  7. knaapmet knapzak

    Yep!

  8. Henk van Leuken

    Pluk de dag!………:)

  9. mooie titel en prachtig tot en met de krantenjongen. daar na loopt het in mijn optiek met nadruk! niet samen op met voorgaande strofe/ zinnen.
    ArmanReactie is geredigeerd

  10. fijne reacties weer,
    het is inderdaad een sfeer-gedicht,
    dat kwetsbare licht van de vroege morgen,
    het mistige gevoel van de herfst,
    zwolly, niet net gemaakt, zie de tijd
    scramble, een prachtig avatar, hoe fiks je dat?
    arman, ik heb een witregel geplaatst nav. jouw opmerking
    dank aan allen en geniet van de dag!
    de vuurmevrouw

  11. zo vind ik het mooier Vuurjuffer. dank voor dit indirect compliment maar het maakt het af.
    hartelijks.
    Arman

