herfstkind

dat voortaan het heimwee kleeft
aan de mensen
de dingen
altijd wel een laatste avond
ergens aan het water
met een zon die haar reis begint
en wat je dan nog niet weet

de eerste geur van herfst
het leven ver en verscholen
altijd voor het laatst
en altijd keert dat weer

©hennievanee, september

Geplaatst op 28 september 2008, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 23 reacties.

  1. Ja , waar.

  2. iris,
    herfst is een gevoel,
    naast al die nattigheid van vanmorgen
    groet

  3. ah.. en het gevoel in woorden verbeeld 😉

  4. De eerste geur van herfst:die zin alleen al

  5. De twee slotzinnen vind ik prachtig.

  6. ‘en wat je dan nog niet weet’
    Prachtige zin vind ik dat en precies dat gevoel vind ik ‘leven’.
    groet 🙂

  7. Ja, en altijd keert dat weer…
    Hartelijke groet, Coby

  8. heel fijn gedicht!

  9. Harry C.A.Daudt

    ‘met een zon die een reis begint’…
    wat een dichtregel.
    Overigens spreekt me het gedicht in totaal aan,
    Bedankt,
    -dichterbijgrave-

  10. Melancholisch-mooi, Vuurjuffer.

  11. wat een fijne reacties!
    er zijn meer herfstkinderen begrijp ik hieruit,
    dikke dank en een mooie herfst alvast voor jullie
    groet van de vuurjuf

  12. Ingrid van den Bergh

    weemoed
    maar
    hoop

  13. ingrid,
    ieder zijn eigen herfst
    hier is hij losgebarsten!
    groet

  14. Ingrid van den Bergh

    hier ook
    heerlijk leesweer
    schrijfweer
    pianospeelweer
    binnen- en buitenweer
    enkel poetsweer
    geeft mij de bibbersbrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

  15. Hier ook een http://www.volkskrantblog.nl/blog/58090, Vuurjuffer. :)Reactie is geredigeerd

  16. ingrid, het was gelduitgeefweer, maar niet aan leuke dingen
    marjelle, oeiiii, leuk
    groet

  17. Ingrid van den Bergh

    Was je auto stuk?
    Ik gaf het uit aan een piano; kan ik eindelijk, na al die jaren, weer eens spelen

  18. lekkage in de douche, er moet veel worden vernieuwd
    heerlijk om weer te kunnen spelen,
    ik heb vroeger lang les gehad maar nu zit het in het slop,
    misschien toch maar weer eens
    groet

  19. Ingrid van den Bergh

    Wat een misère; net nu het water ook buiten in meerdere agrigatietoestanden (wij hadden hagelstenen daarnet) naar beneden komt.
    Heb je wel nog een instrument?
    Sterkte met dweilen (zorg dat de kraan is dichtgedraaid).

  20. alleen nog een blokfluit die in een kast ligt te beschimmelen
    (net als de rest:))))
    vanmorgen trouwens een heel eind gelopen in de buien en tussen de buien
    groet je

  21. Ingrid van den Bergh

    Dat klinkt als herfstmuziek in mijn oren
    (niet die blokfluit merk Champignon)
    waai waai
    ritsel ritsel
    plets plets
    wolk wolk
    wolk breuk

  22. Vloeiend mooi puur: en altijd weer.
    Mooi in rijk gedicht Vuurjuffer.
    Dank.
    Arman

  23. dank voor puur
    een herfstkind

