Keuken met garantie, deel 1 (een vervolgverhaal)

Het is altijd weer een heel gedoe, zo’n lijk in je achtertuin. Alleen al het gesleep om het zo
snel mogelijk uit het zicht van de buren te krijgen.
Gelukkig heb ik in mijn schuurtje ruimte genoeg zodat zo’n lijk daar ongestoord een paar dagen kan blijven liggen zonder dat iemand er aanstoot aan hoeft te nemen.
En dan begint het eigenlijke werk pas.

Ik schrijf misdaadverhalen en dat doe ik meestal ’s nachts, zodat ik overdag tijd heb voor andere bezigheden.
Overdag los ik de misdaden op, die ik dan ’s nachts verwerk tot een verhaal.
Maar om misdaden goed te kunnen oplossen, heb je op zijn minst wat lijken nodig.
Sinds enige tijd dumpt de politie  daarom de moeilijke gevallen in mijn achtertuin.
Veel heb ik geleerd in de loop der tijd.
Mensen zijn niet wat ze lijken en dat geldt ook voor lijken.
Driedelig grijs en keurig getrouwd, duidt vaak op homofiele contacten en meisjes met netkousen en jarretels blijken meestal hardwerkende schooljuffrouwen te zijn. 

Mijn lijk van laatst zag er netjes uit. Lange plooirok, mohair trui met om haar hals geen sjaaltje maar een oranje nylon koord. Daarmee was ze gewurgd.
Wie wurgt er nou zo’n keurige dame en waarom, vraag je je dan af.
Op het eerste gezicht toch geen geval van duistere hartstochten en lage lusten.
Hoewel.

( wordt vervolgd)

Geplaatst op 1 oktober 2008, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 13 reacties.

  1. Maria-Dolores

    oh, da’s heel andere kost :-).

  2. Lijkt mij een halszaak zonder er een touw aan vast te kunnen knopen. Ik kom weer om, de dader zal vervolgd worden… 😉
    Groet van Ragfijn

  3. Wurgende vragen, mooi geïntroduceerd. Ik voel een lage lust naar meer, ik wil weten hoe dit verder gaat.
    Hartelijke groet, Coby

  4. coby, morgen meer
    ragfijn, kom weer om, graag
    maria, andere kost maar wel geschr(n)ev(d)en
    herftsgroet

  5. Spanning en sensatie, dat lust ik!

  6. Dat beloofd wat!!
    leuk.
    Denk nu te weten waarom mijn buren hun schutting hebben opgehoogd.
    Moet toch wat nieuwsgieriger worden denk ik!
    gr eva

  7. karin, dan hoor je bij de doelgroep!
    eva, dingen zijn vaak anders dan ze lijken:)
    groet

  8. Harry C.A.Daudt

    Vuurjuffer…’en de dader ligt op het kerkhof’.
    Groet&Benieuwd naar het vervolg,
    -dichterbijgrave-

  9. Dit ga ik zeker volgen!

  10. Aad Verbaast

    Ik ben benieuwd naar het vervolg waar het lijk weer uit de kast wordt gehaald!

  11. ik heb jullie nieuwsgierig gemaakt, da’s al heel wat en nu het vervolg

  12. christien damman

    Niet mijn ding!

  13. da’s jammer christien,
    niet meer lezen dus!

