omdat liefde niet alleen maar liefde is

dansen wij een laatste tango
met het vuur in de schoenen
en knopen in de maag

om de liefde schrijven wij
het heimwee
bovenop verlangen

omdat liefde alleen nog liefde is
hebben wij veel afscheid nodig

ik hef je in mijn glas
en drink je tot de bodem

© hennievanee

Geplaatst op 19 oktober 2008, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 9 reacties.

  1. Prachtig! Hier verdwijnt het zonnetje dus dat wordt vroeg aan de wijn. Liefsjan.

  2. Bodem is voelbaar….
    Hartelijke groet, Coby

  3. Wijn in een glas
    danst vele passen
    Groet van Ragfijn

  4. de laatste twee strofes vind ik – slikkende -ontroerend
    mooi
    hartelijks,
    Armán

  5. dank voor de poëtische reacties,
    hoewel ik andere vormen van schrijven probeer,
    blijft het dicht toch voor mij de manier om dingen en gevoelens te zeggen, bij de naam te noemen,
    het happy hour is alweer voorbij, aan de maaltijd
    groet jullie de vuurjuffer

  6. Ik haal er het beste uit voor mijzelf. Jij zet mij aan het werk!

  7. Harry C.A.Daudt

    Vuurjuffer…ook ik heb zoveel afscheid nodig&
    samen met jou wil ik tot de bodem drinken.
    Het wordt:een happy hour.
    Nachtgroet,
    -dichterbijgrave-

  8. Proost !
    Prachtgedicht.

  9. scrambleX, wat vroeg, maar proost
    je blijft vierkant lopen, mooi
    dichter, hoe meer hoe liever:))
    rag, het beste voor jezelf, daar moet men aan werken
    zonnig groetje

