De Arabier

Mijn vriendin had weer eens een nieuwe vriend. Een Rus dit keer.
"Hoe komt ze nou aan zo’n jongen," hoorde ik mijn moeder al vragen. Nou, ze had hem gewoon in de kroeg ontmoet.

Hij sprak een paar woordjes Engels en dat stond garant voor een bloeiende relatie. Iedere avond zat mijn vriendin met de Rus in de kroeg. Tegen de ochtend hoorde ik ze dan de trap op stommelen, waarna ze een groot gedeelte van de dag samen in bed doorbrachten.
Gelukkig heeft mijn vriendin rijke ouders, zodat financiën geen probleem vormen. Want de Rus dronk voornamelijk wodka en dat hakte er aardig in, volgens mijn vriendin.

Nou zag die Rus ook wel wat in een menage a trois, maar dat heb ik weten af te houden. Alleen al om de vragen van mijn moeder.
Na een week of drie begon de situatie een beetje te veranderen. Mijn vriendin zag in dat er toch wel wat ontbrak aan de relatie. Cultuur. Dus zat zij op een middag Dostojewski te lezen terwijl de Rus landerig voor Eurosport hing. Een bokswedstrijd was voor hem cultureel genoeg; maar mijn vriendin nam daar geen genoegen mee.
Nee, ze plande een cultureel uitstapje naar het Rijksmuseum. Ergens in een kast vond ze nog een oude catalogus die ze haar lover gaf zodat hij de plaatjes alvast kon bekijken. Erg enthousiast was de Rus niet. Hij hield meer van andere plaatjes.

De avond, na het middagje cultuur, vroeg ik hem hoe het geweest was.
"Mooie spullen", zei hij op dezelfde toon waarop ik hem ook eens "mooie meisjes" had horen zeggen.

 ( wordt vervolgd)

Geplaatst op 22 oktober 2008, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 7 reacties.

  1. maar ja, je zei zelf al dattie maar een paar woordjes sprak.

  2. een paar in het Engels, een paar in het Nederlands, maar wel mooi……))

  3. gelukkig…wordt vervolgd!

  4. Die Rus is een kunstliefhebber dus….:-))
    En ik sluit me aan in de rij "wachtenden en smachtenden" bij Marsjan…
    Hartelijke groet, Coby

  5. Harry C.A.Daudt

    vuurjuffer…ik hou wel van (vervolg)verhalen;
    het meest van ‘russische sprookjes'(in nederlands vertaald).
    -groet van dichterbijgrave-

  6. Maria-Dolores

    wat erg, zomaar ineens een Eurosportrus over de vloer

  7. m-d, er zijn nog ergere dingen
    harry, ik ben ook gek op russische sprookjes, liefst met illustraties
    coby en marsjan, ik ga nu vervolgen
    groet jullie

