de tijd vergeten

moeizaam gaat ze
door de tuinen van haar jeugd
veel is al verloren
een bloem
het blad
de rode kersen kindervreugd

ze ruikt het voorjaar
in haar haar
proeft de zoete zomer
een stil moment
het vliegt voorbij
haar hele leven

ze mompelt wat
blijft even staan
zichzelf en de tijd vergeten
even nog
dan trekt ze weg
de winter komt eraan

uit: ontkomen aan de tijd, hennie van ee

Geplaatst op 10 november 2008, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 14 reacties.

  1. Ingrid van den Bergh

    … als een vogel

  2. zo maar ineens verdwenen
    daar is de herfst voor…….

  3. Ingrid van den Bergh

    … een duodicht…

  4. een duodicht, daar ben ik voor in ingrid!
    om de beurt een paar regels of een strofe of een woord of…..
    whatever

  5. vind het mooi, maar er dringen zich twee gedachten aan me op;
    *Het is niet verdwenen of verloren, toch? Het is geleefd!
    *De titel van de bundel zet me ook aan het denken, ik denk niet dat het kan, ontkomen aan de tijd. Moet daar meer over na denken.
    lieve groet

  6. de tijd vergeten….
    soms heb ik het gevoel dat de tijd niet bestaat, of dat "tijd" niet bestaat…
    dat je in een soort eeuwigheid kunt verblijven
    als je je gelukkig voelt…
    tijd is soms zo betrekkelijk…:)))
    prachtig gedicht anyway!!!
    jeggroet

  7. Jouw woorden sluiten ook mooi aan bij het gevoel van mijn bijdrage van vandaag, Vuurjuf!

  8. geroma, ik was bij jou
    jeg, tijd is betrekkelijk en soms ben ik blij dat hij voortschrijdt, zo kan hij een goede vriend zijn, tijd
    enigma, zij is de tijd vergeten, zoals ze ook haar naam vergeten is en wie zij was
    ontkomen aan de tijd heeft voor mij te maken met een verleden dat je achter je laat,
    ach, ieder verleden ligt achter je,
    genoeg nog om over na te denken
    met een de-avond-valt groet van de juffer

  9. Ja, mooi! Ik denk ook aan een vogel, maar het raakt mij als mens ook.
    Hartelijke groet, Coby

  10. hoi coby,
    ik had een oude dame voor ogen
    een vogeltje, ja
    groet terug

  11. Erg mooi geslaagd gedicht.
    rené

  12. rene, dank je, blij met je compliment

  13. elsje dijkstra

    Ja. Dit vind ik ook mooi.

  14. elsje, fijn te horen (nou ja)

