voor vuurjuffer *

foto

laten we bruggen bouwen
of anders zandkastelen

onder het gebeiteld steen
ademt eeuwig leven
het zachte van de huid
het blanke ijs
verbergt
plekjes om te strelen

laten we bruggen bouwen
of anders zandkastelen

* foto gemaakt door cobyschilder
koningin wilhelmina, te zien in de fundatie te zwolle

©hennievanee 

Geplaatst op 22 november 2008, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 11 reacties.

  1. precies, elkaar zoeken of spelen.
    het lijkt wel of we het bruggenbouwen verleren.

  2. Da beeld heb ik zien gemaakt worden op de Rijksakedemie voor beeldende kunsten. Esser?
    Ja doen…
    sukses

  3. Dat werkt altijd.

  4. Ingrid van den Bergh

    contrasten
    voelbaar gemaakt…

  5. De foto’s zijn dus goed aangekomen, in het "echt" is het een imposant beeld met heel veel uitdrukking hè?
    Heb vandaag nagedacht en je gedicht door me heen laten gaan en laten landen. Je gedicht heeft meerdere aanknopingspunten en betekenissen voor me, merk ik. En ja…, laten we dat doen.
    Hartelijke groet, Coby

  6. Beeldend!! mooi.Reactie is geredigeerd

  7. Nou ik dacht daar staat de oude koningin en ja, ze is het.
    Vind het gedicht prachtig en krachtig het is als een droom, ik doe mee hoor, ik lees de hele mensheid er in, met al zijn blijdschap en verdriet.
    Laten ze dit op de euro zetten!

  8. @Zilvertje,
    alsjeblieft niet op een postzegel!
    Mooie cadeautjes schenken jullie elkaar, daar bouwen jullie bruggen mee!
    Bedankt, en groet van Ragfijn

  9. lebonton, en ook het spelen moeten wij maar niet verleren
    r.kruzdlo, interessant dat je dat geboren zag worden,
    Esser? ik weet het niet maar dat moet te achterhalen zijn
    pacopainter, samen bouwen werkt
    ingrid, dat grote massieve beeld riep bij mij contrasten op
    coby, de gestuurde foto’s zijn prachtig, een langer bericht volgt
    marsjan, een beeldend beeld!!
    zilvertje, een dame van stavast
    ragfijn, soms krijg je zomaar iets kado, dat klopt
    met een nachtgroet voor jullie

  10. Heb het beeld eerder gezien. Stond in Heino eerder?

  11. dat zou zo maar kunnen

