ontoereikend


in de afstand ligt de pijn
die ik niet voelen kan
het verdriet waarin jij schuilt
mijn armen zijn te kort
mijn woorden schamel
voor wat jij mij verwijt

het jaar ligt nieuw nog
doch gebroken
op het witbestoven ijs

wij zijn niet klaar voor het begin


©hennievanee, januari 2009

Geplaatst op 4 januari 2009, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 13 reacties.

  1. Harry C.A.Daudt

    @Vuurjuffer…’het jaar ligt nieuw nog/doch gebroken’…’een dichterlijk hoogstandje’; maar zo diep en pijnlijk waar.
    -januarigroetvandichterbijgrave-

  2. wou even zeggen
    dat ik het prachtig
    vind
    gr. van Annet (ook regen)

  3. christien damman

    En dan is ver erg ver.
    Het jaar nog kort.
    Wie weet.
    Mooi neergezet vuurjuffer!
    groet
    Christien

  4. christien, het moet worden bijgelegd
    annet, dank dat jij je zegje deed
    harry, doe jij nog mee met de dichtwedstrijd "portretten’ van de GSK?
    weer een uitdaging!
    met een vroege-avond-groet

  5. beklemmend maar mooi.
    Groet Marjan.

  6. Prille wijsheid achteraf……
    Hartelijke groet, Coby

  7. niet alle begin is even gemakkelijk, marsjan
    hoi coby, ik was vandaag weer even bij paul citroen, het feest der herkenning
    een sneeuwgroet voor jullie

  8. Bijzonder!

  9. Harry C.A.Daudt

    @vuurjuffer…in antwoord op je vraag:
    nee,weinig tijd;heb wel werk ingezonden bij TOP-Bemmel.(eind maart:uitslag)
    -sneeuwgroetvandichterbijgrave-

  10. diep en droef.

  11. Smeltend
    straks, wacht maar
    het tinkelt belletjes,
    als gesmolten ijs tegen de oever…
    Nieuwjaarsgroet van Ragfijn

  12. Oei, wat mooi.Het beeld van de laatste drie regels prachtig.Reactie is geredigeerd

  13. zilver, dank voor je gloedvolle reactie
    ragfijn, ach, voorlopig smelt het niet
    lebonton, zo gaat het soms
    harry, bemmel ga ik ook doen, onder dieren
    een warme-sokken-groet voor jullie

