het schaduwuur

groot en ver ligt later
onbereikbaar lijkt het
aan de overkant van de straat
in een andere stad
van nog een ander land

als ik nu ga
ben ik morgen in later

ik blijf
gevangen lijkt het
in de kleine kringen licht
van het schaduwuur

langzaam komt het later

©hennievanee

Geplaatst op 19 januari 2009, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 10 reacties.

  1. mooi gedicht h., vooral hoe je het later in de 1e strofe beschrijft en hoe de tijd lijkt stil te staan.
    zongroetje

  2. Als, zou
    het gister zijn geschreven
    in de schaduw van het licht
    op nooit is het lang wachten

  3. later is er al..

  4. Het schaduwuur doet me denken aan de schemer, net die tijd tussen ondergaande zon en duisternis. Wat hier op het blog door fotomakers ook wel het blauwe uur wordt genoemd.
    Een mooi tijdgedicht, Vuurjuffer!
    Hartelijke groet, Coby

  5. d, je haalde er de essentie uit
    ragfijn, je maakt me weer sprakeloos
    linda, het later van gisteren
    coby,het blauwe uur, mooi klinkt dat,
    mijn moeder zat vaak een uurtje te schemeren,
    dat mag ik ook graag doen
    een zonnig groetje voor jullie

  6. mooie overmijmering
    zoals je beschrijft
    en nog veel meer
    een moment van stilstaan bij….

  7. annet, bedankt!

  8. ‘als ik nu ga
    ben ik morgen in later’
    hoe wankel kan besef van tijd en plaats verwoord worden….

  9. Harry C.A.Daudt

    @eerste strofe en laatste sluiten naadloos bij elkaar aan;ik geniet je poezie.
    -groetvandichterbijgrave-
    p.s.Nog plannen met Gedichtendag?
    zie:www.penenstem.nl

  10. leuk dat er ook dagen na plaatsing nog wordt gereageerd, dat maakt internet minder vluchtig
    harry, misschien de avond van de GSK
    kornelis, ik was er gisteren al
    met een avondgroet

