de gewone dingetjes

altijd wonderlijk te zien
hoe de wereld zich ontvouwt
achter ochtendvroege gordijnen
het grijs dat log en zwaar
zich maar moeizaam winnen laat
en lichter toch dan olifantenhuid

de bomen die zich stram hervinden
na een nacht van kale maneschijn
nog geen oude mannen op het plein

slechts het begin waarin ik mij 
soepel kleed met aandacht voor

©hennievanee, februari 2009

Geplaatst op 3 februari 2009, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 9 reacties.

  1. Ingrid van den Bergh

    én lichter toch dan olifantenhuid’
    hier zie ik een belofte, dat straks de zon erdoor komt
    ‘met aandacht voor’maakt de cirkel rond, als ik mij niet vergis.
    Weer zo’n dicht dat geen extra beelden nodig heeft. Jij schrijft ze.

  2. Noem het maar gewone dingetjes….
    Stil staan bij het begin maakt de rest ook anders….
    Hartelijke groet, Coby

  3. Het begin van het licht..
    Mooi, dit dicht, vuurdame..

  4. Zijn we er bij
    wanneer de wereld zijn gordijnen opent
    is het eenvoudiger omgaan
    met dikhuiden
    Groet van Ragfijn

  5. ingrid, dank voor de bloemen:)) en het compliment
    coby, ben een beetje aan het bijlezen hier en daar, met aandacht….
    linda, dat het altijd weer licht wordt, wonderlijk toch
    ragfijn, je geeft er een mooie interpretatie aan
    met een stille-avond-groet

  6. de gordijnen nog dicht,
    de oogleden willen ook nog niet echt,
    maar voldoende om met aandacht
    hier te zijn
    mooi
    gr. hippo

  7. Ingrid heeft problemen met inloggen

    your welcome;-)

  8. christien damman

    Dag vuurjuffer,
    ik vond de de versie elders mooier
    vloeiender
    maar smaken verschillen
    groet
    van Christien

  9. hippo, ik begrijp jouw korte nachten
    ingrid, ik las elders over jouw problemen, maar je blijft in beeld:)
    christien, zelf vind ik deze beter lopen,
    maar ze kunnen naast elkaar bestaan
    fijne dag voor jullie

