winterdans


er trekt een winter
door het land van dunne sneeuw
in een spoor van kleine paarden
die onverstoorbaar ruig
de koude dag trotseren

er ligt een winter
verscholen achter zonnehemels
die maar moeilijk breken
maar als             dan
dansen de poppen het ijs tot leven

©hennievanee, februari 2009

Geplaatst op 9 februari 2009, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 11 reacties.

  1. de poppen dansen tot leven…

  2. hoi zwolly, jij bent snel
    elders kreeg ik de volgende optie:
    dansen de poppen het leven tot ijs
    maar dat lijkt mij zó ijskoud:))
    dank en groetje

  3. Catharina Anna Maria

    Shettie kadetties noem ik ze….

  4. het 1e deel vind ik prachtig het 2e is mooi
    groet
    Arjen

  5. Het beeld van het eerste gedeelte is van stilte en witte schoonheid, en daarna is er de onmiskenbare energie van (levens)kracht voor mij.
    harteljke groet, Coby

  6. coby, het één kan niet zonder het ander
    arjen, je bent er weer, fijn!
    c a maria, lekker naampje
    vandaag was er weinig wit, alleen maar grijs, fijn dat jullie mij desondanks lazen:))
    met een nachtgroet

  7. goedemorgen arjen,
    goed ingevuld en aangevoeld
    groet

  8. Catharina Anna Maria

    Ze konen zo lekker enthousiast aanstampen en galoperen als op mijn fjottie petotti voorbij kwam.

  9. leuke fiets!

  10. Catharina Anna Maria

    http://www.volkskrantblog.nl/bericht/231447
    Ik mag graag verbasteren in rijmvorm.
    Anansie werdt Nansi PansiReactie is geredigeerd

  11. mooie foto, leuk verhaal,
    spelen met woorden blijft een leuk spelletje

