les amants

foto

als het dan eindelijk weer
over de liefde mag gaan
zeg ik je ogen
die me houden
vasthouden
in hun warme greep

ik kleur ze
rood
rozenrood en lelieblank
als de dagen de nachten
waarin we zijn
met armen die omvatten

ik zeg je mond
je lippen die me houden
en kleur

afbeelding: marc chagall, les amants sous de fleurs de lis

©hennievanee, maart 2009

Geplaatst op 17 maart 2009, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 12 reacties.

  1. Een dubbel kunstwerk. Zo mooi!!

  2. paco zegt het al, een fraaie ode aan liefde.

  3. kuifje simon

    en ik sluit me bij de vorige sprekers aan.

  4. Over vasthouden gesproken….
    Hartelijke groet, Coby

  5. Mooi. Maar aan de ene kant lijkt het warmer dan aan de andere kant.

  6. aha…også kærligheden!! :)))
    mooi mooi mooi…
    jeghilsner

  7. lieve mensen,
    dank voor jullie reacties!
    martin, welke kant?
    coby, neem het niet te letterlijk…..
    met een groet voor jullie

  8. Ach.. zo mooi: Chagall en zijn amants…
    Die kleur is alleen al om verliefd op te worden.
    En dat prachtige gedicht: er zit geen woord teveel in…
    Erg aanbevolen
    Lieve groet van Afi

  9. afi, jouw reactie kleurt mijn dag…..

  10. buitengewoon mooie taal, vuurjuffer
    het beeld zo teerReactie is geredigeerd

  11. groetje;-))

  12. dankjullie, slimmerik en ingrid
    fijne dag verder

