entre l'hiver et le printemps

foto

zoals de kou
verdwijnt
uit winterdagen
zo ook trekt rouw
uit het lichaam
weg
blijft alleen de pijn
om het afscheid

zoals elk afscheid
het verdriet verdient

©hennievanee, maart 2009

afbeelding: marc chagall

Geplaatst op 22 maart 2009, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 19 reacties.

  1. De slotregels vind ik heel mooi.
    nb.
    Ik zag het bord Te Koop in je tuin staan. Wonderlijk.Een half leven in een huis.
    Hoe lang heb je er gewoond?

  2. Jeroen de Baaij

    Mooi gedicht, al moet ik stiekem toegeven dat ik niet rouw om het afscheid van de winter

  3. Heel mooi gedicht

  4. laila, zo’n 29 jaar, er staat veel te koop, ik probeer het, lukt het niet dan blijf ik nog 29 jaar hier wonen
    jeroen, ook niet een heel klein beetje heimwee naar de lange chocoladeavonden?
    paco, wederom dank
    een goede lentedag

  5. Het leven lijkt/is alleen maar afscheid nemen…ik denk wel eens: ik zou niet zonder kunnen.
    Beetje bewolkte groet, Coby

  6. hoi coby,
    het leven een afscheid……
    maar soms voelt een afscheid niet als een afscheid:)
    een storm groet terug

  7. wonderschoon miniatuur

  8. mmoi compliment, kornelis

  9. Harry C A Daudt

    @Vuurjuffer…’zoals elk afscheid…het verdriet verdient’;wat een fraaie slotzin;moet ervan slikken.
    -groetvandichterbijgrave-

  10. Ingrid van den Bergh

    en tussen lente en winter
    zal het verwijlen

  11. ingrid, wat een mooi woord:verwijlen
    harry, er glijden druppels langs het raam
    fijn dat jullie er waren
    met een regengroet je

  12. ach jemig wat mooi en fier, de laatste 2 zinnen zijn zo prachtig!

  13. In de afbeelding van Chagall mooi symbolisch: de kleur rood naast blauw

  14. soms dient verdriet gekoesterd worden …

  15. gala, fier….. met opgeheven hoofd verder
    slimmerik, het blauw van de kou en het rood van de warmte….en de zon die vandaag scheen
    bert, ja
    dank voor julie reacties
    met een avond groet

  16. Op mijn http://www.volkskrantblog.nl/bericht.php?id=243048 kan je zien welke foto’s hij heeft gemaakt met de titel: "Hiver" en "printemps" ….
    (doorklikken voor de foto, niet direct op mijn blog te zien..)Reactie is geredigeerd

  17. dag maria,
    ik heb de foto’s bekeken,
    ze hebben weinig te maken met het gevoel dat "tussen winter en lente" bij mij oproept,
    zijn foto’s hadden wat mij betreft ook andere titels kunnen hebben,
    dank voor de link en dat je de moeite nam
    met een voorjaarsgroetje

  18. Lieve vuurjuffer,
    Ik vind hier op je blog, presies het schilderij dat bij mijn gevoel van nu past.
    Mijn dank
    Al zwevend in de lucht ben ik nu niet echt tot lezen in staat. Maar ik kom terug!
    Lieve groet,
    Merise

  19. dag merise,
    ik vind het een eer dat je terugkomt,
    blijf nog maar even lekker zweven
    een groet

