het plein leeg en ruim

geef mij het plein leeg en ruim
een zon die speelt
met enkel plastic zakken
het hebben en het houden
van een zwerver

vrij van de zaterdagse markt
vult hij het plein
spreekt zichzelf luidkeels toe

woorden omringd door blokker
c en a een kerk in de steigers
wervelen woedend rond

de wind neemt de zwerver
met zijn tassen het laatste woord
laat het plein weer zijn

©hennievanee, april 2009

Geplaatst op 8 april 2009, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 13 reacties.

  1. Hoe
    luidkeels
    eenzaamheid kan zijn

  2. hoi ragfijn,
    je kunt het overschreeuwen maar niet wegschreeuwen
    dank voor je reactie

  3. De leegte… in allerlei opzichten en lagen.
    Voelbaar.
    Groet aan jou, Coby

  4. gent
    hun woede als zwart gal door de stad

  5. Oei, ik zie het allemaal gebeuren, prachtig beeld tover je, ik zie gewoon die zak bollen en wegvliegen.

  6. hoi coby,
    van binnen en van buiten…. leeg
    marijke,
    het kan rauwer, zoiets ga ik eens proberen!
    dag zilver,
    een leven in een winkelwagen,
    met dank voor de reacties,
    de vuurjuf

  7. Harry C.A.Daudt

    @Vuurjuffer;dichterlijke beschrijving van ‘het lege plein’;’gelaagd’voor dichtliefhebbers.
    -groetenaanbevolen-
    dichterbijgrave

  8. dag dichter,
    de laagjes van de pleinliefhebber:))
    een groet retour

  9. @Vuurjuffer, Ben laat maar kom even
    re-reageren, dankzij jouw reactie bij mij. Attenderen op een blog heeft dus mede geholpen.
    Ook wil je graag complimenteren met je gedichten. Knap dat je er bedreven in bent. Bovenstaand gedicht is een hedendaags, dus modern stadsbeeld. Een dichterlijke foto als het ware. Weet je dat ik het bijna voor me zie?

  10. dat mijn woorden beelden oproepen beschouw ik als een compliment, summer
    verder lees en reageer ik te hooi en te gras,
    veel is afhankelijk van tijd en interesse, maar zo zal het jou ook vergaan,
    fijne avond nog,
    met een groet

  11. Te hooi en te gras, ja, zo ben ik ook. Soms opeens veel hooi op m`n vork en dan weer een tijdje hooiloze dagen. `t Komt zoals het komt. Niets hoeft, maar `t mag.
    Hè, lekker ontspannen:)
    Fijne pasen verder.
    Ook voor jou een groet.

  12. Een zuiver en eerlijk gedicht. Die rommel neem je soms op de koop toe…In Parijs zie je er genoeg.

  13. summer, mijn pasen was zomers en ik lees je nu pas
    oliphant, niet alleen in parijs
    dank voor jullie reacties

