een vliegtuig naar rome

 

                                                                                                                                                  

nu ik de stilte ben

een boom zonder wind

de berk in het groot gazon

laat ik de ganzen over mij

een luide v met verre vleugels

het vliegtuig naar rome

of misschien toch naar elders

 

 

nu ik stil de vrede ben

op een nevelochtend

slechts de zon vermoed

nu pas hoor ik leven

in het nog vochtig gras

 

 

 

 

hennie van ee, augustus 2009

Geplaatst op 21 augustus 2009, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 9 reacties.

  1. mmm, mooi! Haast zen of helemaal zen, ben er niet zo in thuis.
    Klinkt goed h. jouw stilte
    warm groetje

  2. hoi d.,
    ben ook niet thuis in zen
    gewoon zoals ik de stilte ervaren heb afgelopen week
    warm terug

  3. Stille vrede, dat is mooi. En erg prettig. Tijdloos alles in volle leegte….
    Hartelijke groet, Coby

  4. coby, ruimte en rust ervaren, dat is mooi
    hartelijke groet aan jou

  5. Werkelijk heel mooi. Prachtige taal!
    groet. f.

  6. Dus zwijg ik in stille bewondering

  7. dank je, femia, blij met jouw compliment
    paco, gij weet van het goud
    zondaggroet

  8. Smokey Robbinson

    Mooie rustige sfeerimpressie….
    groetjes,
    smokey

  9. smokey,
    rust kan heerlijk zijn
    mensen moeten dit zichzelf gunnen
    groet

