doof en stom

                                                                                                                                                 
 
 
nu de noodzaak tot woorden
 
zich schuil houdt
 
achter deuren zonder raam
 
van een ruw gemetseld huis
 
met de rug naar de vaart
 
de helenavaart
 
overwoekerd door groen
 
nu de zomer hoog
 
de bramen barsten laat
 
de hanen zich koning kraaien
 
en de mensen weg
 
geen woorden meer behoeven
 
nu ben ik blijf ik doof en stom
 
 
 
 
 
hennie van ee, augustus 2009
 

Geplaatst op 23 augustus 2009, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 7 reacties.

  1. als getekend !
    gr

  2. Prachtige taal

  3. delius, je ziet het voor je, de zomer op zijn hoogst
    joostx, mooi compliment
    bedankt voor de reacties
    zomersgroetje

  4. Harry C.A.Daudt

    Vuurjuffer, ‘behoef nog steeds je woorden’; een mij rakend gedicht.
    -groetvandichterbijgrave-

  5. harry,
    ik zal proberen aan je behoefte te voldoen,
    valt niet altijd mee:))
    groet terug

  6. Dag Hennie,
    ik ben "gepakt" door je gedicht.
    Eerst door de woorden "doof en stom" (doofstomme vader)
    En toen, verder lezend:
    nu de noodzaak tot woorden
    zich schuil houdt
    Dat vind ik mooi. Echt mooi.
    Dank je wel,
    Groet van Afi

  7. hoi afi,
    een wat late reactie van mij
    altijd goed te lezen dat woorden mensen pakken
    om welke reden dan ook
    groet en dank

