neem de blauwe paarden


                                                                                                                                                      

neem het blauw
van de lucht
het water en de koelte
oneindige leegte
waaruit leven ontstaat
neem de kracht 
de moed en
de snelheid
waarmee
 
neem het fiere
van de blauwe paarden
 

hennie van ee

                                                                                                                                                    

Geplaatst op 16 september 2009, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 25 reacties.

  1. Jeroen de Baaij

    die blauwe paarden blijven prachtig!

  2. Robert Kruzdlo

    Soms kan een beeld tekst oproepen. Aanbevolen deze keer want…, blauw is meer dan lucht.
    Groet Robert kruzdlo

  3. jeroen, het blauw geeft ze zoveel meerwaarde, vind ik
    robert, dank voor de aanbeveling, het blauw staat ergens voor, denk ik
    met een groet

  4. geen idee waar het blauw voor staat.

  5. zwolly, het blauw staat voor water en lucht, symboliseert daarmee de oneindigheid
    blauw is ook de kleur van vrede en contemplatie
    in die zin is een blauw paard anders dan een bruin paard
    met een ochtendlijk groetje

  6. Vrede is ook actie, daarom zadel de Blauwe Paarden!

  7. Catharina Anna Maria van Vliet

    Het beeld is heel mooi. Bijna zo mooi als mijn Isabelle paardje.

  8. Ja die duidingen van blauw kende ik wel…maar nu de combinatie met het paard…..het krachtige, sierlijke en fiere dier.

  9. mooi V. Maak je een hele serie in combi met Der Blaue Reiter?
    warme groet
    d

  10. en dan in galop, ik begrijp het martin
    c a m, waar vind ik jouw isabelle paardje?
    middaggroetje

  11. zwolly, die combinatie mag je zelf bedenken, fantaseren, creëren
    schilderijen en gedichten hoeven niet uitgelegd,
    it’s in the eye of the beholder
    d, een hele serie, da’s heel wat
    maar je brengt mij wel op een idee
    eendezonisdoorgebrokengroet

  12. Ik weet niet wat ik mooier vind, het beeld of de woorden maar samen is het erg mooi!

  13. wat een mooi compliment
    dank en groet

  14. yes!

  15. zwolly, eigenlijk vind ik het woord fier (dat jij gebruikt) mooier dan trots
    ik denk dat ik het ga veranderen
    dikke dank!!!!

  16. Mooi gedicht
    in het blauwe licht

  17. dank u, heer duck

  18. Obrigado! Signorita di fuego

  19. ach, u spreekt spaans, interesante
    recuerdos amigo

  20. mijn lievelingskleur in beeld en woord

  21. paco, ik wist het……. blauw……….

  22. Ook al zo’n gaaf gedicht.
    Als Franz Marc had geweten, dat zijn mooie blauwe paardjes op het VKblog mochten verschijnen, dan was hij zeker en vast ook heel fier geweest.
    Dat heb ik toch maar mooi voor elkaar, zou hij gedacht hebben.
    En dan dacht hij er net als ik ook nog bij:
    "wat een gaaf gedicht"…
    Dagdag, groet van Afi

  23. afra, wat een mooie reactie
    zou franz het woord gaaf gekend hebben??
    ik ben blij dat ik af en toe mooie dingen tegen kom die mij aan het schrijven zetten
    een groet je
    en bedankt

  24. Catharina Anna Maria van Vliet

    Vuurjuf, mijn Isabelle paardje is niet meer, 27 is ze geworden.
    Hierhttp://images.google.nl/images?hl=nl&source=hp&q=fjordenpaard&gbv=2&aq=f&oq=
    kun je een indruk krijgen van de kleur Isabel bij paarden.

  25. dag cam, sorry voor mi9jn late reactie, was even weg
    dank voor de link, prachtig van kleur
    ik weet niet of 27 jaar oud is voor zo’n paardje, maar het lijkt me wel
    groet

