over wat niet te rijmen valt

                                                                                                                                                   

die vrouw is nog

steeds dat meisje

alleen met grote strik

voor de camera

stampend op de duitse

woordjes kwekeling

in storm dat meisje

uit de wolken een

glimlach wereldwijd

nog steeds die vrouw

in wit gekleed haar

vallen en haar opstaan

met een kind van later

zoekend naar woorden

die niet te rijmen zijn

nog steeds is zij dat

meisje die vrouw op

zoek naar wat niet

te rijmen valt

 

 

 

 

 

©hennie van ee, september

Geplaatst op 28 september 2009, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 21 reacties.

  1. mooie vorm in doorloop, h.
    een verhaal…
    groet je

  2. d, omdat ik langzaam begin te denken dat mensen niet zozeer veranderen
    ik noem het liever groeien, dat past bij mensen
    het zijn de omstandigheden die veranderen
    met een groet
    h

  3. ja, je verandert vaak minder dan je denkt
    het thema blijft hetzelfde…

  4. maria-dolores, het houdt me bezig
    die keerpunten in je leven
    je past je aan aan de veranderde levenssituatie
    en na verloop van tijd blijkt dat jezelf niet veranderd bent
    zo voelt het althans

  5. vuurjuffer,
    ik heb het vaak ook omgekeerd,
    ik bedoel, ik denk eerst: ik moet veranderen
    me aanpassen, dingen ànders gaan doen
    en besef dan veel later pas dat dat helemaal niet nodig was
    en ook niet kon…

  6. ik heb vaak gedacht dat de omstandigheden mij zouden veranderen
    ik was mezelf wel eens kwijt
    weet nu dat mijn wezen niet veranderd is
    moeilijk om dat in een paar regels te verwoorden
    eigenlijk zouden we met een wit wijntje en dan…
    enfin, goede avond nog

  7. Robert Kruzdlo

    Mensen veranderen niet… Het gedicht heeft iets van een fallus. Groet Robert

  8. Ja! Aanbevolen. Om over door te praten.
    Hartelijke groet, Coby

  9. hoi robert,
    denk er een kop op en je hebt een vrouw
    dag coby,
    doen we
    groet aan jullie

  10. Vuurjuffer je hebt denk ik wel gelijk. Dingen die je vanaf het begin
    van je leven bij je draagt zijn belangrijk, maar er zijn ook andere
    dingen die er aan toegevoegd worden of die afvallen, waardoor je
    toch wel kan veranderen. Als is dat niet gemakkelijk (of gaat het
    juist vanzelf) en het vereist enig inzicht (als het niet vanzelf gaat).

  11. wauw, wat heb je dit mooi verwoord!

  12. op zoek naar wat niet te rijmen valt
    tenslotte uitgeput
    liet ze als laatste die gewoonte vallen
    en werd de baby van weleer
    gegroeid door levenskracht
    vliegend zonder doel
    haar hart verspreidend
    onze eerste insteek in het leven
    staat ons later in de weg

  13. martin,
    ik denk dat het niet om de dingen gaat maar om wat er in je zit, wie je bent
    maar misschien bedoel jij het ook wel zo
    en dat zo’n verandering door wat wegvalt of erbij komt
    maar ogenschijnlijk is
    als het goed is leer je daarvan
    en daardoor groei je
    maar dat voelt anders dan veranderen
    dank voor je aandacht

  14. joostx
    thankx

  15. misha,
    veel gezegd in een paar regels, daar houd ik van
    wat het laatste betreft, dat hoeft natuurlijk niet
    je kunt ook veel profijt hebben van de eerste insteek
    dank voor je mooie reactie
    met een ochtendgroet

  16. Ik zag eerder al een korte flits van dit gedicht. Toen nog niet in deze vorm.
    Erg mooi. Vorm en woorden.
    Het is eigenlijk min of meer een vervolg op je vorige gedicht?

  17. vervolg, nee eigenlijk niet
    in dit gedicht zit meer van mezelf
    het heeft er eerder heel kort opgestaan
    was toen niet tevreden over de vorm
    heb het hier en daar nog wat veranderd voor de loop
    ook ritme vind ik belangrijk in een vers
    met een koffiegroetje

  18. Ben door je mooie gedicht gaan nadenken……
    Hoe zit dat nou bij mezelf? Ik ben ook nog steeds dat meisje, maar ik heb wel veel bagage, in beginsel ben ik nog steeds die zelfde en alles voelt nog als weleer, maar in die bagage heb ik veel gereedschap verzameld en dat gaf me een stevige basis, ik was eerst een potloodlijnen meisje en ik ben nu een stevige vrouw.

  19. zilver, een potloodlijnenmeisje :)), die gum je zo weg
    maar nu niet meer, stevig mens
    met een dikke groet

  20. Misha en Vuurjuffer,
    Jullie hebben allebei ‘gelijk’
    De meeste hebben last van de eerste insteek, maar het kan ook een bron van positieve ontwikkeling zijn, als je uit de neerwaartse spiraal weg kan komen. Daar is wel wat moed en reflectie voor nodig.
    Maar dan heb je ook wat 😉

  21. jp,
    jouw gelijk staat tussen aanhalingstekens
    zo lees ik het ook
    dank voor je aandachtige reactie
    middaggroet

