de verwachting

                                                                                                                                             

zij wacht de eerste sneeuw

aan het raam

het raam dat mistig ziet

wacht zij

de rust van stille vlokken

één voor één

dwarrelend

dwalend

tot de wereld wit

en zacht

 

 

 

 

foto: sneeuwkristallen onder microscoop

 

tekst: hennie van ee

 

 

 

Geplaatst op 29 september 2009, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 18 reacties.

  1. wit en zacht als watten, h
    da’s mooi
    groet je
    d
    ongelooflijk, die kristallen

  2. d,
    voor mijn gevoel zijn ze wat blauw:))))
    groet je
    h

  3. Catharina Anna Maria van Vliet

    Ja sneeuw deze winter……………

  4. zo blauw zo zacht
    het is práchtig…..

  5. cam van vliet, ik heb wat met de eerste sneeuw
    weet nog van jaren geleden, wanneer en waar
    annet, mooi he, zo’n vlok
    groet jullie

  6. ja, zo moet sneeuw sneeuwen; geruisloos en witter dan wit

  7. dat is toch wat sneeuw doet, gala?
    ik verheug me
    maar goed, eerst het blad van de bomen
    en een avondje bijkletsen

  8. heel erg mooi.
    Wow, dat grauwe blauw.
    gedicht voor de vorm
    gedicht in vorm
    gedichtvorm

  9. een eerste associatie met kinderspeelgoed
    de eerste sneeuw
    in totale verwondering,
    fijne gedachten, dankjewel
    gr. hippo

  10. dag diederik duck, een vormgedicht, je las het goed
    hippo, kinderspeelgoed? omdat je er middenin zit, misschien?
    de verwondering is van een kind, elk jaar weer
    een goede nacht voor jullie

  11. Ik kijk altijd even wie dat zijn, die reageren op mijn tekst.
    Hoi.
    Gezellig hier.
    Hoe komen ze aan die kleuren in die afbeelding van sneeuwkristallen ?
    Nog belangrijker is natuurlijk de vraag hoe zoiets moois vanzelf ontstaat.
    ( niet beginnen over God, want dan wil ik meteen weten waar die vandaan komt, en dan wordt het een lang verhaal )

  12. Onder een microscoop wordt sneeuw nog stiller en ik ook……
    Hartelijke groet, Coby

  13. Robert Kruzdlo

    Mee eens wat Hippo zegt. Prachtig gevoel ook. Een echt man to man gedicht.
    Groet Robert

  14. het is echt prachtig

  15. hoi knutselsmurf, dat blauw moet jou aanspreken:))),
    de foto haalde ik van internet, veel meer kan ik er niet over zeggen
    en als het hier over God gaat, is het in bedekte termen
    kom nog eens vaker langs
    coby, een mooie regel bij een kunstwerk, zo lees ik het
    groet aan jullie

  16. robert, een man to man gedicht,
    ze is in afwachting van de dood, net als wij allemaal
    paco, ik kom gauw weer eens langs
    met een groet, de vuurjuffer

  17. Indrukwekkend je foto. Mooi gedicht!

  18. zilver, die foto heb ik niet zelf gemaakt
    het gedicht wel, ligt om meerdere redenen na aan mijn hart
    groet

