niet elke herfst behoeft een eigen vers


                                                                                                                                              
niet elke herfst behoeft een eigen vers
 
 
niet ieder herfstblad
tot in de dood bezongen
geef het tijd en plek
 
 
zacht rustend op de aarde
waar het langzaam mag vergaan
 
 
 
 
 
hennie van ee, 1 oktober 2009
 
 
 
 
 

Geplaatst op 1 oktober 2009, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 16 reacties.

  1. een tanka!
    en een zeer geslaagde, mooi.
    groetje
    d

  2. diederik_duck

    Tanka kende ik nog niet
    haiku wel, zoals bekend
    even mee oefenen
    Erg mooi trouwens, voor ik het vergeet

  3. Paul Nijbakker

    Niet iedere herfst is dezelfde.http://www.vkblog.nl/bericht/276671

  4. d., voor mij zijn het kleine puzzeltjes
    diederik, 5-7-5 7-7
    al geoefend?
    groet aan jullie

  5. paul, je blog met interesse gelezen
    er zijn wat verschillen hier en daar
    maar het blad moet eraf
    linksom of rechtsom
    groet

  6. Paul Nijbakker

    Vuurjuf, het blad gaat hard hier. Er is al een week lang vorst aan de grond, zo’n graad of twee onder nul ’s ochtends, lekker frisse oren.
    Hier is een ander herfstblog (van Curunir): http://www.vkblog.nl/bericht/279018/Herfsttijding

  7. heel mooi blog, van curunir
    prachtig gedicht van vasalis
    warm aanbevolen dus
    (heb je de muts alweer op, paul?)
    hier is de stemming voor-herfstig
    soms al winderig en koud
    en dan ineens
    weer warm
    weet je weer
    dat het zomer was
    goed idee die herfst-linken
    zag mezelf ook
    hou me op de hoogte
    tot de winter
    groet je

  8. een tanka jammer want ik had het mooier gevonden als je
    zacht rustend op de aarde
    zacht rust op de aarde
    Groet Robert Kruzdlo

  9. hoi margreet,
    regels zijn regels:))))
    en rustend past hier toevallig beter dan rust
    rustiggroetje

  10. Robert Kruzdlo

    Jammer van de regels dan

  11. Diederik_duck

    Als ik het goed zie zijn het trouwens bladeren van de Platanum Acerfolium 😉

  12. Smokey Robbinson

    Prachtige herfstcompositie.
    Ook het weer draait nu telkens weer om als een herfstblad.
    groet,
    smokey

  13. diederik, je zou wel eens gelijk kunnen hebben
    smokey, jij ziet er ook wat herfstachtig, mooi
    ik wens jullie een weekend met veel herfststorm

  14. ja mooi!
    ik zal m’n woorden ook eens inkaderen
    maar ik ga zo graag los:)
    toch vormt dit een uitdaging…..

  15. treffend,
    heb net mijn herfstblog neergezet met nogal wat woorden;
    dit is heel mooi gezegd met weinig,
    mooi gedaan,

  16. joost, ik ga je herfstblog nog lezen
    annet, leuk om te proberen, als een puzzeltje
    voor af en toe
    groetjes

