roddel aan de pomp

                                                                                                                                              
nooit over zichzelf
 
altijd over anderen
 
roddel aan de pomp
 
 
 
 
 
 
foto: MPM©reations
 
tekst: hennie van ee

Geplaatst op 9 oktober 2009, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 19 reacties.

  1. Tja, roddelen over jezelf ligt toch iets anders 🙂
    Ik zie ze staan: fluisterend, om zich heen kijkend of het onderwerp aankomt 🙂
    groetje
    en veel succes, morgen
    d

  2. paco painter

    Roddelen in het riool zou ook nog kunnen

  3. "Ik ben zo onhandig" nooit gehoord?
    "Nee hoor, zoiets is niets voor mij" en daarmee jezelf bewust diskwalificeren.
    "Nee, nee, ik ben helemaal niet creatief" sprak de moeder toen er hulp gevraagd werd bij de creabea les op school.
    Mensen geven in een roddelmoment sterk hun eigen mening om zich te positioneren. De observatie op een schoolplein is daarbij voor mij altijd een heerlijk moment.
    "Dat vind ik helemaal niets!" of "Dat zou ik nooit doen!" mensen zijn soms zo stellig.
    Roddelen lijkt over de ander te gaan, maar eigenlijk is het een sluw spel waarbij de roddelaars duidelijk willen maken: "ik ben beter!".
    Dan ben je niet, dus stop met roddelen.
    .

  4. Dianne, roddelen over jezelf,
    heb je het al gehoord?
    jullie ook een fijne dag morgen
    paco, het riool, mijn favoriete plek :))
    Duval, je hebt een andere kijk op het roddelen, wat jij zegt gaat juist wel over jezelf
    volgens mij gaat roddelen toch echt wel over de ander, die er niet bij is en dan in een kwaad daglicht wordt gesteld
    wat jij beschrijft ken ik ook, jezelf beter achten dan de ander door jezelf naar beneden te praten, zogenaamd
    wat een praktijken, slecht, slecht, slecht en toch
    we doen het allemaal wel eens
    een zeer zonnig groetje voor jullie

  5. oh, ik zou rustig over mezelf kunnen roddelen 🙂
    het is soms best lekker, met een wijntje.
    Heb je het al gehoord: d gaat naar Berlijn.
    Oh, is ook goed voor haar na alles.
    Maar ze gaat met een man
    Met een mán?
    Ja, weet je wel, die vriend
    O, en denk je dat….
    Ik weet het niet
    maar ze gedraagt zich wel anders, vind je niet
    zo…. licht….
    Ja ja, nu je het zegt…
    jee…
    zou ik nooit doen
    zo krijg je toch roddels….
    zonnig groetje 🙂

  6. Waar is de pomp gebleven, dat had nog wat!
    Nu zijn er roddelbladen
    De pomp hoe jammerlijk in het verleden.
    Groet
    Fay

  7. ik ben geen goeie schrijver
    en dan hoop je dat ze zeggen
    echt wel hoor
    en niet dat ze zeggen
    dat was me ook opgevallen

  8. Christien Damman

    Helemaal gaaf!

  9. Het is de jus over de aardappelen.

  10. de scheidslijn tussen roddelen en een goed gesprek kan angstaanjagend klein zijn
    mooie foto
    gr. hippo

  11. d., wanneer ga je ??? en met wie???
    ik zal het niet verder vertellen………..
    fay, iedere vinex-wijk zijn eigen pomp
    zullen we daar voor gaan?
    jp, ik kom je lezen voor een eigen oordeel:))
    bijnaavondgroet voor jullie

  12. christien, leuke reactie, alles ok?
    mevrouw burgers, met mate anders wordt men te dik
    hippo, wat je zegt
    dat van die foto geef ik door
    fijne avond voor jullie

  13. Ja, dat is altijd de leukste roddel!
    gr eva

  14. welke, eva?

  15. hahaha ………..doe dat maar niet, pomp in een vinexwijk
    Dat mist de romantiek;-)
    Goed weekend,
    Fay

  16. jij ook fay
    een goed weekend

  17. en in hun roddel veroordelen ze al die anderen
    die roddelen over anderen

  18. dag ingrid,
    en zo houdt men de roddel in stand
    fijn dat je langskwam
    bijnaavondgroet

  19. nachtgroet terug.

