koud als ijs

                                                                                                                                                         
het koele water van een meer
eeuwig in schaduw
is in haar
tussen klamme lakens
van een eenzaam bed
 
niemand die haar voeten warmt
geen hond die nog met graagte
in haar kille diepte duikt
 
tot ook zij als ijs
 
 
 
 
 
foto: internet
hennie van ee

Geplaatst op 15 november 2009, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 13 reacties.

  1. tussen koel, kil en ijskoud is soms maar één stap…

  2. Hoe warm je dat water weer op?
    Hoe krijg je die deur weer fris?
    Waar koop je een nieuwe bos?
    Of laat je alles zijn gang maar
    gaan, afkoelen, afbladderen,
    verleppen?

  3. maria-dolores, lichamelijk en geestelijk kil en koud ligt vaak gevaarlijk dicht bij elkaar

  4. Moet opeens denken aan een zin in een lied van Herman van Veen: wie heeft de zon uit jouw gezicht gehaald? Wie heeft het vuur in jou gedoofd?
    Wie echter altijd in de schaduw ligt of is ontstaan, misschien zelfs het bestaan daaraan te danken heeft, is wellicht onbereikbaar voor de zon.
    Ik zag ooit een natuurdocumentaire over zo’n meer. Het is onvoorstelbaar hoe er toch nog heel veel leven in mogelijk was. Nou ja, zomaar wat gedachten die opkwamen bij het lezen van je gedicht.
    Hartelijke groet, Coby

  5. martin, ik zou het wel weten;
    potje verf
    frisse bos bloemen
    en een nieuwe liefde
    dat houdt warm
    warm groetje aan jullie

  6. hoi coby,
    wat een mooie woorden van van veen
    dat leven in zo’n meer heeft kansen nodig
    dank voor jouw gedachten, ze roepen weer gedachten op
    een pijpenstelengroetje

  7. en nog even ingelogd
    schrijf niet over anderen onder mijn blog
    alleen jij en ik, oke

  8. zilver met haar gloednieuwe verbinding

    Vind het erg mooi en het plaatje ook, zo diep een sfeer oproepend en begrijp ik nu goed dat een reactie Coby S onrecht aandoet, ik heb Coby heel hoog zitten en ik houd erg veel van haar, dus als men dat maar weet.
    Vuurjuffer, ik vind het heel mooi, als zulke prachige poezie uit de nek komt, word ik een nekaanhanger. :^)

  9. zilver, een nekaanhanger, dat is even doordenken :)))
    wat je over coby schrijft, onderschrijf ik helemaal
    wens jou nog een goede avond
    warme groet
    de vuurjuf

  10. Met z’n tweetjes is ook geen oplossing… Uiteindelijk eindigt mijn vrouw met lekkere warme voeten en zijn mijn hele benen door haar in ijspegels veranderd…

  11. hoi ramirezi, een flanellen pyamabroek wil nog wel eens helpen
    of een electrisch dekentje :))
    leuk dat je er even was
    warme groet

  12. alles is veranderlijk en vergankelijk
    ook de kou
    en Coby was nog niet zo lang geleden een heerlijk warm zonnetje in huize hippo
    een voorrecht om haar te mogen ontmoeten,
    hartelijke groet,
    hippo

  13. hoi hippo,
    het seizoen van kou en ijs is hier nog niet begonnen
    en wat coby betreft, ik weet wat je bedoelt
    ze was ook warm aanwezig in huize vuurjuffer
    groet je

