stil leven in de schemering

                                                                                                                                                                

dit zijn de dagen zonder woorden

het waarom is verdwenen

het hoe ligt stil

 

 

ze komen van ver

de verhalen vol leven

die nu in drukinkt zwijgen

 

 

ik maak me klein in het licht

van de schemer

 

 

 

 

foto: MPM©reations

 

 

tekst: vuurjuffer

 

december 2009

 

 

 

 

Geplaatst op 15 december 2009, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 16 reacties.

  1. het is een mooi stil gedicht, v
    dat tegelijk veel zegt
    mooie foto
    groet je
    d

  2. hoi d,
    meer rust in het gedicht dan in mezelf
    de tijd van het jaar misschien?
    groet je v

  3. de tijd van het jaar, misschien… 🙂
    ik heb gelukkig ook dagen dat het iets minder in mij waait ))
    zat net nog even te kijken naar de titel, het zou heel anders zijn als je stilleven had gebruikt, terwijl je dat toch erin kunt lezen.
    groet

  4. Ik sluit me aan bij Dianne bij wat ze zegt over de titel, ik las het meteen al op de voorpagina en had alleen bij de titel al een beeld. Ik dacht ook al: wat is het stil op het blog bij vuurjuffer! Maar het is juist druk begrijp ik, waardoor het hier stil is.
    Hartelijke groet, Coby

  5. een gevoel van verlamming,
    zo levend opgetekend,
    dat zou moeten wringen
    en toch doet het dat niet,
    denk ik aan u
    in deze hysterische maand
    en al die anderen,
    die zich dan liever klein maken
    één van uw mooiste
    gr. hippo

  6. klein maar fijn
    niet bedoeld als cliche
    liefs moonfairy

  7. hoi dianne en coby,
    die titel had ik zo bedacht, stil leven en stilleven
    en allesbehalve stil:))
    weinig tijd om te lezen en te reageren
    het dichten doe ik ’s nachts
    warme groet uit een koud zwolle

  8. hippo,
    wat een groots compliment
    het maakt mij stil………
    en blij
    groet van de juffer

  9. moon,
    dank dank
    probeer het te doen zonder cliche
    een slaaplekkergroetje

  10. Een warme foto en gedicht met bezinning.

  11. hoi laila,
    fijne reactie
    het is de zon die in de boekenkast schijnt
    groet je

  12. Wat Laila zegt!

  13. En het vuur in de kachel aan!
    groet Luuk

  14. paco, eensgezind dus
    luuk, en de gordijnen dicht
    leuk dat jullie kwamen lezen
    groet

  15. Eigenlijk is alles al gezegd…..ik vind het mooi, Hennie. Juist nu, raakt het me bijzonder……
    Lief sneeuwgroetje vanuit een wit Ermelo;;–))

  16. een witte groet terug

