vannacht

 

 
 
 
 
 
is ze bij zichzelf weggegaan
onder een maanloze hemel
door een vlakte van sneeuw
gegaan naar het kind in ijs
 
 
met een veel te jonge man
in genadeloos wit licht zag
ze eindelijk weer het kind
de bruid die nooit zou zijn
 
 
 
 
 
 

Geplaatst op 11 februari 2010, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 11 reacties.

  1. trieste woorden die ik probeer te vangen
    blij je weer te lezen v. Ik heb je gemist 😉
    groetje

  2. Blij dat je er weer bent… !
    Het leven is
    is dat, dat verschil
    tussen de koude en de warme kermis…
    Groet van Ragfijn

  3. Catharina Anna Maria van Vliet

    moooooooooiiii…

  4. mooi gedicht over een vergeefs
    als je dat zo mag zeggen
    leven
    ik was ook een poos niet hier
    daarom heb ik je niet gemist
    deed dat nu pas

  5. Het leest voor mij als dat "ze" uit haar situatie van nu terug ging naar ergens waar "ze" als kind is bevroren en verstijfd haar vroeger. Toen en nu zijn niet te combineren. Ik vind het ergens ook voorstelbaar dat dat in de nacht gebeurt.
    Goed je weer te lezen, Vuurjuf.
    Hartelijke groet, Coby

  6. en ik
    miste jou
    al een tijdje, marijke

  7. hoi d,
    over een kind dat er niet was
    dank voor het missen:))
    druk met andere zaken en mensen
    rag,
    van een koude kermis thuiskomen
    blij met blij
    CAM,
    fijijijnnnnnnnnn
    marijke,
    ik miste jou wel, goed dat je me weer gelezen hebt
    ook elders word je gemist, zie ik
    coby,
    ik had het anders bedoeld, de ze is niet het kind
    maar ze kan het wel zijn
    en juist dit soort dingen gebeurt ’s nachts, omdat men dan het meest kwetsbaar is
    ik dank jullie voor het lezen en het reageren
    groet van de vuurjuf

  8. Ingrid van den Bergh

    een woord als "genadeloos"
    daar schuilt hier een werld in

  9. ingrid,
    hoe hard kan het zijn……..

  10. Mooi mysterieus, ijskind doet mij rillen, alsook ‘bij zichzelf weggegaan’
    Je gedichten in de marge van het blog vind ik prachtig!
    Groet,

  11. thrammy,
    fijne reactie, dank je en groet

