te weinig liefgehad

                                                                                                                                                 
                                                                                                                                                
                                                                                                                                                        
schrijf over de liefde niet
zij is van iedereen
doch slechts voor een enkeling
hier in deze kille wintertuin
waar het zacht gefluister
in de bodem schuilt
schelle stemmen ons vertellen
te weinig liefgehad
lust gehad
 
 
spreek niet over de dood
ook zij is van iedereen
maar niet in dit versteende oord
waar harde harten
zich onsterfelijk wanen
 
 
 
 
 
 
©vuurjuffer, maart 2010
 
 
 
 
 
 

Geplaatst op 1 maart 2010, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 26 reacties.

  1. ooooh… ja! die harde harten die zich onsterfelijk wanen…wat mooi gevonden is dat vuurjuffer!

  2. hoi gala, je bent er snel bij
    blij met jouw reactie!
    groet

  3. heel erg mooi, v
    om nog eens te komen herlezen
    groetje

  4. hoi d,
    vereerd met heel erg mooi
    en leuk dat je nog eens terug komt,
    hopelijk ben jij de enige niet:))
    de storm was heftig in het zuiden, hoorde ik op het nieuws
    waaierige groet

  5. joost tibosch sr

    Ja, harde harten voelen zich onsterfelijk..ze weten niet van menselijk is!

  6. te weinig liefgehad en harde harten; droevig. Prachtig.
    Ik kom ook terug

  7. joost, juist, zoiets bedoelde ik
    harde koppen had ook gekund
    een hard hart voelt nog harder
    dank voor je bezoek

  8. paco painter

    Actueel (en mooi)

  9. harde harten zaaien dood….?

  10. suiker
    zo’n zoete naam
    er zijn mensen die niet tegen het zoet kunnen
    te weinig liefgehad
    ik zie je graag terug!

  11. en nu ingelogd
    paco, het blijft actueel en het is van alle tijden, ook dat nog
    zwolly, en ze lopen dood
    misschien?
    met een groet aan jullie

  12. ik vroeg me ook nog even af of harde harten eigenlijk wel kunnen zaaien….het beeld ‘ harde harten’ is zeer sprekend.

  13. zwolly, ik denk het eigenlijk niet
    zaaien is toch vaak iets positiefs
    hoewel: ze kunnen haat zaaien
    harde harten
    ik vond het een beetje te gemakkelijk, teveel voor de hand liggen
    maar het is eigenlijk wel precies wat ik bedoel
    en nu een beetje werken……..
    groet

  14. oh ja….werken…schuurtje opruimen…..kast plaatsen…..opruimen…..en als de energie en inspiratie er is vanavond of morgen een blog..

  15. ander werk
    ben er net klaar mee
    we begonnen met een nummer van sting
    fragile
    om te vertalen
    inspirerend was het……….

  16. joost tibosch sr

    Als godsdiernstfreak denk ik dan meteen aan :"Ïk zal julklie een nieuw hart en een nieuwe geest geven. Ik zal je versteende hart uit je lichaam halen en er een levend hart voor in de plaats geven" (Ezechiel 36,26)!. Mag wel, hé?

  17. Joost,
    wat een prachtige tekst
    ik ben "licht" bijbels opgegroeid
    daarna las ik de bijbel nog wel eens op een eenzame hotelkamer
    altijd verrast door het mooie taalgebruik
    nu een oude bijbel van voor de oorlog opgezocht
    "Ik zal het steenen hart uit uw vleesch wegnemen, en zal u een vleeschen hart geven."
    Heel mooi.
    Dank voor je reactie

  18. De titel en harde harten, die vormen bijna meteen een gedicht op zich, vind ik….
    Maar lezend voel ik dat je zoveel meer aanbrengt.
    Mooi!
    Hartelijke groet, Coby

  19. ha coby,
    fijn dat je weer langs kwam
    en dank voor mooi
    een hartelijke groet terug

  20. Spreekt me erg aan. Heel treffend geschreven.

  21. dank pierra, je maakt er 20 van
    groet

  22. Jim Hasenaar

    harde harten klinkt harteloos.
    Of is dat nog erger?

  23. Goed gedicht.
    Harde harten hebben te weinig lief gehad.
    Een beetje dood al.
    ikleefnoggroet

  24. jim, goed gevonden
    erger?
    anders misschien
    peterus, levend dood zijn
    kan een nieuw gedicht worden
    met dank voor het lezen en de reactie
    groet

  25. Hans Bloemhof

    Jij kunt mooi dichten…………

  26. dank je, Hans
    mooi compliment

